برگزیده ها
 7500 بنای غیرمجاز در مازندران تخریب شد

مازندمجلس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از دهه‌های گذشته تاکنون از هفت هزار و 500 فقره بنای غیرمجاز در مازندران قلع و قمع شد

مازندمجلس: عزیزالله شهیدی‌فر ظهر امروز به مناسبت سالروز تاسیس  سازمان امور اراضی در جمع مسؤولان امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی و خاک مازندران در دنیا نادر است و باید به بهترین شکل از ان محافظت کرد.

وی ادامه داد: 18.5 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که 2.5 درصد آن در مازندران است و 1.3 درصد خاک ایران را مازندران تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 77 نوع محصول زراعی و باغی در مازندران تولید می‌شود و در بسیاری از محصولات مانند کیوی، مرکبات، برنج و دانه های روغنی زبانزد هستیم، ادامه داد: تنوع محصولات کشاورزی مازندران نشان دهنده خاک مرغوب این استان برای تولیدات کشاورزی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون از 23 هزار فقره ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران جلوگیری شد، ادامه داد: 4 هزار و 85 هکتار مجوز کاربری برای زمین‌های کشاورزی مازندران صادر شده است.

شهیدی‌فر افزود: از دهه های گذشته تاکنون از 7 هزار و 500 فقره بنای غیرمجاز در مازندران قلع و قمع شد که در راستای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی انجام شده است.

وی از واگذاری 13 هزار و 170 هکتاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف در استان تاکنون خبر داد و اظهار کرد: 134 هزار هکتار طرح کاداستر در مازندران در دست اقدام است تا تثبیت مالکیت برای کشاورزان انجام شود.

شهیدی‌فر گفت: در کارگروه رفع تداخلات 45 هزار هکتار از زمین‌های دولتی و مردم حل و فصل شد.

فرید صیدی‌نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور در این نشست گفت: رسالت ما حفظ اراضی کشاورزی است و یکپارچگی اراضی سبب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: خرد شدن و پراکندگی اراضی کشاورزی به یک معضل تبدیل شده است که مانع توسعه کشاورزی می‌شود.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: در قانون اراضی شهری باید قانون حفظ کاربری را عملی کنیم چرا که هسته اولیه شهر در اراضی شکل گرفته است.

مازندران کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز