برگزیده ها
حسین زادگان در نخستین نشست خبری خود به عنوان استاندار مازندران چه گفت؟

مازندمجلس: نخستین نشست خبری حسین زادگان استاندار مازندران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در سالن شماره 1 استانداری برگزار شد.

مازندمجلس: به گزارش مازندمجلس، نخستین نشست خبری حسین زادگان استاندار مازندران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در سالن شماره 1 استانداری برگزار شد. 

-همه کشورهای دنیا روز ملی خود را جشن می گیرند و دستاوردهای حاصله را اعلام می کنند. در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و نظام اسلامی ما علیرغم همه تهدیدات و تحریم ها با رهنمودهای رهبر انقلاب و پایداری مردم به چهلمین سال پیروزی خود رسید. البته این به معنای این نیست که کمبودها و نقص ها وجود ندارد اما دستاوردهای بزرگی نیز کسب شد که نیاز است به صورت مناسب به نسل جدید منعکس شود. نسلی که انقلاب و دوران جنگ را درک نکرده است.

-امروز کشور ما یکی از مستقل ترین کشورهای دنیاست و هرچه بیشتر از عمر نظام می گذرد، رسانه های معاند بیشتر و منسجم تر، سعی در تخریب وجهه نظام و دستاوردهای 40 ساله انقلاب دارند. بنابراین اهالی فرهنگ مسئولیت بزرگی در مواجهه و مقابله این باره دارند.

-در این چهل سال، هر ساله انتخابات برگزار کردیم و از معدود کشورهایی هستیم که تمام ارکان آن توسط مردم انتخاب می شوند. ثمره همه تلاش ها و دستاوردها تاکنون حاصل همدلی و همکاری مردم و مسئولان است.

-در دهه فجر امسال 1187 پروژه عمرانی بالغ بر 1041 میلیارد تومان افتتاح می شود.
از مجموع این پروژه ها، 76 پروژه تولیدی-صنعتی (که برای 761 نفر شغل ایجاد می کند)، 566 پروژه عمرانی و خدماتی، 132 پروژه توزیع برق، 83 پروژه جهاد کشاورزی، 69 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 40 پروژه نوسازی، 31 پروژه بنیاد شهید، 22 پروژه گاز، 21پروژه آب منطقه ای، 20 پروژه مربوط به بنیاد مسکن و ... است.

توضیح برنامه 100 روزه مدیران

-قرار نیست به تنهایی معجزه کنم. من از کره مریخ نیامدم. ارتباط ماورایی هم ندارم. طرح 100 روزه یک نماد، یک الگوی مدیریتی و به نوعی تحرک بخشی به دستگاه های اجرایی است.
قرار نیست در این صد روز برنامه بگیریم بلکه می خواهیم با همین امکانات و منابع موجود یک سری اقدامات را انجام دهیم یا آغاز کنیم. مقصود کار عملیاتی است.

-بنابراین از مدیران و مسئولان اجرایی خواستیم همه پای کار بیایند و پس از صد روز تعیین شده اعلام کنند که چه اقداماتی را آغار کردند یا در حال انجام هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری را 20 روز پیش به وزارت کشور معرفی کردیم و اکنون مراحل بررسی آن در معاونت های این وزارتخانه در حال انجام است.  فعلا قصد جابجایی خیریان پور را نداریم.

- 120 روستای مازندران در شهرستان های مختلف، پایلوت بومگردی هستند.

-به دنبال راهکارهای تقویتی برای ساختار رسانه ها هستیم. از همه  مدیران خواستیم حداقل هر 100روز نشست مطبوعاتی داشته باشند. و به نوعی رسانه ها را به عنوان یک شاخص در نظر گرفتیم.

یکسال مازندران را تمیز نگه داریم
-به دنبال حل مشکلات صنایع چوب و کاغذ هستیم. در حال حاضر از واگذاری صنایع چوب و کاغذ مازندران جلوگیری کردیم. البته هنوز سرمایه گذاری با رویکرد حفظ تولید و اشتغال نداشتیم و فعلا با این وضعیت ادامه می دهیم.

-بحث زیبایی و پاک سازی استان بسیار مهم است. از همه می خواهیم دست به دست هم دهیم و ''یکسال مازندران را تمیز نگه داریم''. از نظرات و پیشنهادهای مربوطه استقبال می کنیم.

 -سامانه نمتا namta.Ir (نظام مدیریت مشارکتی توسعه استان مازندران) را برای هموار کردن ارتباط ایده پردازان از امروز راه اندازی می کنیم و مردم با ثبت نام در آن می‌توانند پیشنهادات و ایده های خود را ارائه کنند و در توسعه استان مشارکت داشته باشند.

نظر استاندار مازندران درباره طرح انتقال آب خزر

-بحث انتقال آب خزر به سمنان نیاز به جلسه ای تخصصی دارد. تاکنون هم دیدگاه های مختلفی به عنوان مخالف و موافق اعلام شد. احتمال دارد نظر شخصی ام با نظر اداری ام متفاوت باشد. من نماینده دولت هستم و مجری تصمیمات و مصوبات دولت، از این رو نمی توانم به عنوان یک مسئول نظری غیرکارشناسی دهم.

 -این مساله  همچنان در حال بررسی است.  آقای رئیس جمهور گفت اگر سرمایه گذاری در این سطح پیدا شود زمبنه برای امکان انتقال آب وجود دارد. برای من مهم منافع استان و کشور است اگر به منافع مازندران و کشور باشد حمایت می کنیم وگرنه مخالفیم.

 -هنوز طرح جامعی برای من ارسال نشده است که نظرم را بدهم.تاکنون در این باره مطالعه نداشتم و چون مسئول اجرایی هستم در هنگام اجرای این طرح بررسی همه جانبه را انجام خواهیم داد و معایب و معایب آن را بر اساس منفعت استان و کشور خواهیم سنجید.

حسین زادگان در نخستین نشست خبری خود به عنوان استاندار مازندران چه گفت؟ مجید حسین زادگان احمد حسین زادگان نشست خبری حسین زادگان