برگزیده ها
به خدا نان زباله خوردن ندارد/ خبر خوش استاندار سمنان برای حل معضل زباله ساری

اختصاصی مازندمجلس: آشناگر استاندار سمنان از صدور دستور بررسی محل انباشت پسماندهای ساری و نکا در مرز فولادمحله خبر داد و از پیگیری جدی استانداری سمنان و نمایندگان این استان برای پاک سازی آن گفت.

اختصاصی مازندمجلس- مجید ساجدی فر: اگرچه همه شهرستان های مازندران از معضل زباله رنج می برند و گویا این رنج نامه 40 ساله همچنان ادامه خواهد داشت اما حکایت معضل زباله مرکز استان حکایتی دگر است. انتقال 130 کیلومتری روزانه حدود 400 تن زباله، نه تنها طولانی ترین جاده جنگلی کشور و چشم اندازهای زیبا و بی نظیر محور ساری- کیاسر را به جاده مرگ و کابوس مادران چشم انتظار تبدیل کرده است، بلکه بزرگترین و در عین حال محروم ترین بخش مازندران را که خود سراپا مصیبت بود و فقر و نداری، از نفس انداخت و طبیعت بکر و هوای سالم آن را که تنها دلخوشی و دارایی مردم این دیار بود را از ریشه آلوده ساخت و اکنون بیماری های ناشناخته، منابع زیرزمینی آلوده و چشم اندازی کریه، عاید ساکنان این بخش شده است و همچنان تازیانه ی بی تدبیری و بی تفاوتی های برخی مسئولان، به تن نحیف چهاردانگه نواخته می شود. به مصداق بیت «گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری»!

تصمیم ناپخته و رفع تکلیفانه ای که 13 سال پیش و در زمان فرمانداری احمد (مجید) حسین زادگان که خود ریس شورای تامین وقت مرکز استان بود، گرفته شد و همچنان ادامه دارد. در این میان اما کار اتمام و افتتاح زباله سوز ساری به اما و اگر بستگی دارد، شهرداری از عدم تحصیص اعتبار می گوید، دولت از خزانه خالی ناله می کند، در مدیریت شهری اراده ای دیده نمی شود و استانداری هم در پی ترتیب سازوکار مناسب برای انتخابات مجلس یازدهم است. مافیای زباله روز به روز گردن کلفت تر می شود و دایره شرکای خود را گسترده تر می کند تا همچنان بر ثروت زباله ای خود بیافزاید! غافل از اینکه روزی آه و حسرت مردم چهاردانگه دامن آن ها و آیندگان شان را خواهد گرفت. «خود گمان کردی که تو نان می خوری/ زهرمار و کاهش جان می خوری».

اکنون حسین زادگان استاندار مازندران است و هنوز عزمی برای جبران تصمیم اشتباه 13 ساله ی خود و هفکرانش ندارد، عبوری کرسی ای بزرگتر می خواهد و گویا عزم رفتن دارد، دو نماینده ساری هم آن گونه که پیداست دلخوشی از چهاردانگه ندارند و تا حد ممکن از ورود به این موضوع پرهیز می کنند. رمضان شجاعی کیاسری نماینده سابق ساری در مجلس هم بخاطر رفاقت کاری و سیاسی با شهردار ساری، مدافع تمام قد حمل زباله از مرکز مازندران به چهاردانگه بوده و هست. (او در نشست خبری با خبرنگاران چهاردانگه ای، به گونه ای آن را نشانه فرهنگ بالای مردم چهاردانگه برای میزبانی از زباله های جغرافیایی دیگر دانست و تعجب خود را از ابراز نارضایتی خبرنگاران بومی منطقه از انتقاد زباله اعلام کرده بود). چهاردانگه اما خسته از زباله است، غم زباله به کنار؛ آنچه بزرگترین بخش مازندران را پیر می کند بی مهری و بی تفاوتی مسببان فاجعه است.

و در میان این بی تفاوتی ها، ناگهان روزنه امیدی پیدا شد. البته نه از مازندران و مسئولان آن بلکه از استان همسایه؛ سمنان. آشناگر استاندار سمنان از صدور دستور بررسی محل انباشت پسماندهای ساری و نکا در مرز فولادمحله خبر داد و از پیگیری جدی استانداری سمنان و نمایندگان این استان برای پاک سازی آن گفت. مردم دهستان پشتکوه خسته از وعده های پوشالی مسئولان و نمایندگان مازندران، مصمم تر از قبل خواهان پیوستن به استان سمنان هستند تا شاید مسئولان سمنانی حق طبیعی و مسلم آن ها را پس بگیرند. اکنون باید دید واکنش مسئولان و نمایندگان مازندران چه خواهد بود؟  این قصه سر دراز دارد....

بخدا نان زباله خوردن ندارد/ خبر خوش استاندار سمنان برای حل معضل زباله ساری/ مسنولان و نمایندگان ساری بی غیرت اند؟ زباله ساری مافیای زباله پسماند ساری زباله سوز ساری