برگزیده ها
 بیمارستان بانک ملی ایران از مجهزترین و روزآمدترین بیمارستان های کشور

اختصاصی مازندمجلس: خدمات متنوع و کم نظیر در مدت کوتاه مدیریت حسینعلی سخندان، تحسین بسیاری از مسئولان (نوبخت رئیس کمسیون بهداشت مجلس و نماینده تهران، مسئولان وزارت بهداشت، نوبخت معاون ریس جمهور، مدیرعامل بانک و اعضای هیت مدیره بانک ملی ايران، معاون مدير عامل در منابع انساني و ... را برانگیخته است.

اختصاصی مازندمجلس: پس از بازدید میدانی از تمام طبقات و بخش های مختلف آن این نتیجه حاصل شد که حواشی ایجاد شده، ریشه در یکی از دو کانال معاند خارج نشین داشته و عده ای با نیت تخریب، در داخل به آن دامن زدند

روزهای گذشته شاهد حواشی متعدد، پیرامون مدیریت بیمارستان بانک ملی ایران و شخص حسینعلی سخندان بودیم. به سبب وظیفه رسانه ای و نقش ارتباطی بین مردم و مسئولین به اتفاق مدیر گروه رسانه ای موثق به بیمارستان این بانک رفتیم تا به بررسی صحت و سقم این حواشی، بپردازیم. بنابراین با حضور در بیمارستان و گفت و گو با مدیر این بیمارستان همچنین بازدید میدانی از تمام طبقات و بخش های مختلف آن این نتیجه حاصل شد که حواشی ایجاد شده، ریشه در یکی دو کانال معاند خارج نشین داشته و عده ای با نیت تخریب، در داخل به آن دامن زدند.


در ادامه این گزارش، علاوه بر توضیحی مختصر درباره تاریخچه بانک ملی، به اقدامات و خدمات ارائه شده در دوران مدیریت حسینعلی سخندان اشاره می کنیم.
بیمارستان بانک ملی ایران از جمله بیمارستان های بزرگ کشور و همچنین بزرگترین واحد تشکیلات بانک ملی ایران است که به منظور تأمین بهداشت و درمان و همچنین رفع نیازهای پزشکی کارکنان این بانک در سال 1317 تأسیس و در پی آن ساختمان فعلی بیمارستان در سال 1352 در ٨ طبقه و با مساحت حدود 24000 متر مربع دارای 250 تخت و حدود ١٢٠٠ نفر کادر، 11 درمانگاه و ١٦ بخش احداث گردید.


اگرچه بیمارستان بانک ملی ایران همواره پیشرو در ارائه خدمات بوده اما در طي یکسالی که حسینعلی سخندان مدیریت امور بیمارستان و دانشکده پرستاری را پذیرفته است، سرعت و شدت خدمات ارائه شده به مراتب بیشتر و مطلوب تر شده است. به گونه ای که این بیمارستان به یکی از بیمارستان های مطرح کشور تبديل شده است تا جائيكه مراجعين، بيماران و پرسنل بانك و كاركنان بيمارستان براين مساله گواه و شاهد هستند و اين موضوع را در بسياري از محافل ، مجالس و در جامعه مطرح كرده اند.


دستاوردها و نوآوری های بیمارستان بانک ملی

کاهش هزینه های تحمیلی به بیماران، ایجاد پایگاه سلامت در هفته سلامت و ارائه خدمات درمانی رایگان، ایجاد کانکس سلامت بانک ملی در پایتخت، الگو سازی طرح سلامت برای سایر بانک ها، ارائه خدمات ارزنده در حادثه پلاسکو، اجرای طرح غربالگری و چکاپ کامل کلیه کارکنان بانک ملی ایران در سراسر کشور، اعزام کادر پزشکی و درمانی بیمارستان بانک به مناطق زلزله خیزغرب کشور، احیای دانشکده پرستاری، افتتاح بخش های جدید بیمارستان (آنژیوگرافی، مراقبت های ویژه قلب باز، اتاق عمل قلب باز) و بخش های بازسازی شده (جراحی ارتوپدی، مغز و اعصاب)، تخصیص چهار دستگاه آمبولانس، ایجاد درمانگاه تخصصی با جدیدترین تجهیزات درمانی و بهداشتی و پیشرفته ترین سیستم های بهداشتی در رشته های دندانپزشکی ترمیمی - دندانپزشکی اطفال - جراحی لثه - جراحی دهان و دندان - جراحی ایمپلنت – پروتز- درمان‌های ریشه و بکارگیری نیروهای مجرب در بخش دندانپزشکی و راه اندازی خدمات بیشتر در آن مرکز از جمله ایمپلنت موجب افزایش تعداد تكراری مراجعه‌کنندگان از ۸۰ به ۱۶۰ نفر در روز، امکان تشخیص گرفتگی های عروق اندام های بدن و گشودن گرفتگی آنها ارائه خدمات آنژیوپلاستی و بررسی و تشخیص الکترو فیزیولوژی قلب به سهولت و در کمترین زمان و بهره برداري از ظرفيت حداكثري بيمارستان و ... از جمله مهمترین خدمات و اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران با رویكرد افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود کیفیت خدمات در دوره مدیریت حسینعلی سخندان است.


بازسازی و تکمیل محیط بیمارستان و تجهیز وسایل پزشکی ودرمانی با برندهای معروف، ایجاد فضای درمانی مناسب و شرکت در امور خیریه و انجام اقدامات عام المنفعه توسط کارکنان و پزشکان، همچنین به خدمت گرفتن جراحان مطرحی همچون پرفسور ماندگار فوق تخصص بین المللی جراحی قلب و عروق کشورمان، بیمارستان بانک ملی را جزو مطرح ترین بیمارستان های کشور تبدیل کرده که همگام با فن آوری های نوین پزشکی جهان، پیشرو در ارائه خدمات است.


خدمات متنوع و کم نظیر در مدت کوتاه مدیریت حسینعلی سخندان، تحسین بسیاری از مسئولان (نوبخت رئیس کمسیون بهداشت مجلس و نماینده تهران، مسئولان وزارت بهداشت، نوبخت معاون ریس جمهور، مدیرعامل بانک و اعضای هیت مدیره بانک ملی ايران، معاون  مدير عامل در منابع انساني و ... را برانگیخته است. البته تیم موثق اخیرا در بازدید میدانی خود از این بیمارستان گوشه ای از این خدمات را به تصویر کشیده است. آنچه در این بازدید برای ما ارزشمند و تحسین برانگیز بود رضایت کارکنان، پزشکان و سایر عوامل این بیمارستان از مدیریت جهادی آقای سخندان بود. در حین بازدید با چندنفر از کارکنان و بیماران این بیمارستان همکلام شدیم که  خواسته مشترک آن ها بکارگیری چند تن از  مديران توانمند و انتخاب انان از كاركنان خود بيمارستان با توجه به شايستگي ها و سوابق كاري شان ، حضور پزشكان حاذق و به نام، تجهيز بيمارستان به جديدترين دستگاهها ، سرعت گرفتن امور زيربنايي، حل مشكلات قديمي و مزمن ، پيش بيني اقدامات جديد همانند انتقال كميسيون پزشكي از بيمارستان به اداره كل رفاه( به عنوان سياست گذار ) همه از تحولات مديريت جديد حكايت دارد چه كسي تصور مي كرد روزي بيماران پرونده دار در بيمارستان بتوانند از طريق يك اپليكشين وضعيت سلامتي خود را رصد كنند؟
اتاق های فرسوده بيمارستان در اين دوره بازسازی شد، تعداد تخت های بيمارستان و تعداد مراجعين به بيمارستان و بالا رفتن آمارها و شاخص ها در اين مديريت جديد اتفاق افتاد. بلاخره اين دست مسائل مواردی نيستند كه بر كسي پوشيده باشد.
با اين مصاحبه ها به نظر مي رسد چنين مراكزی كه باسلامت و جان بيماران سرو كار دارد به هيچ عنوان محل اغراض و پياده سازی اميال شخصي برخي از رسانه های معاند نباید باشد.


دكتر  ماندگار: بيمارستان بانك ملی ايران در هم راستايی با رشد و توسعه تكنولوژی جلودار است (گفت و گو: ابراهیم حاتمی)

در ادامه این بازدید، ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی ما گفت و گویی با پروفسور محمدحسین ماندگار فوق تخصص بین المللی جراحی قلب وعروق انجام داد و نظر وی را درباره امکانات و مدیریت بیمارستان جویا شد. وی با بیان اینکه بیمارستان بانک ملی ایران در حال حاضر یکی از مجهزترین بیمارستان ها در زمینه قلب در کشور است، گفت: این بیمارستان بسیار بزرگ است و نسبت به وسعت و میزان بالای پذیرش بیماران نیز تجهیزات بسیار مناسبی دارد. راه اندازی بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در بیمارستان بانک ملی ایران جای بسی خوشحالی دارد قطعا این اقدام به شهرت این بیمارستان اضافه می کند و در کنار تجهیزات بالا و خدمات رسانی مطلوبی که دارد، دیگر هیچ کمبودی برای خانواده بزرگ این بانک در درمان احساس نخواهد شد. این بیمارستان دارای 250 تخت است و این تعداد تخت برای یک بیمارستان بسیار زیاد به شمار می رود. من در شهر تهران، کمتر بیمارستانی را می شناسم که این تعداد تخت را برای بیماران داشته باشد».


وی، افزود: من با پیگیری های جدی آقای سخندان به این بیمارستان آمدم و در مدت حضورم هیچ کم وکاستی (در تمامی زمینه ها چه تجهیز و وسایل پزشکی و درمانی، چه تجهیز دستگاه های پیشرفته و وسایل پزشکی اتاق عمل قلب) تا این لحظه احساس نکردم. معمولا آقای سخندان به فوریت به خواسته ها و نیازها پاسخ مثبت می دهد. در حال حاضر تجهیزات و خدمات اتاق عمل قلب باز و ای سی یو واقعا در حد مطلوب ومورد رضایت بنده و دیگر جراحان است و فکر نمی کنم خانواده بزرگ این بانک و دیگر بیماران و مراجعه کنندگان در بحث درمان و مدیریت کمبودی احساس کنند.



حرف آخر

همان طور که پرفسور ماندگار و عوامل بیمارستان تاکید کردند بیمارستان بانک ملی ایران از مدیریت، تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار است و چشم انداز و آینده درخشان تری خواهدداشت.

لازم به ذکر است در پایان این بازدید میدانی که مدیر امور بیمارستان و خانم دکتر دیباجی ریس دانشکده پرستاری و معاون اداری و مالی و مسول روابط عمومی بیمارستان بانک ملی ایران خبرنگاران و مدیران گروه رسانه ای موثق را همراهی می کردند. آقای سخندان گفت: این بیمارستان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های کشور بشمار می رود که اکنون به آبروی بانک ملی ایران تبدیل شده است.

حسین علی سخندان با ابراز تشکر از تمامی کارکنان و کادر درمانی و پزشکان و... این بیمارستان برای همراهی طی مدت انجام اقدامات باسازی طبقات مختلف بیمارستان، افزود: اکنون بیمارستان بانک ملی یکی از روزآمدترین بیمارستان های کشور شده و برای مجموعه بزرگ بانک ملی ایران و کشور یک افتخار ملی محسوب می شود و این دستاوردهای مهم فقط با درایت و مساعدت های آقای دکترحسین زاده مدیرعامل محترم و اعضای هئیت مدیره بانک ملی ایران به دست آمده است که  جادارداینجانب به عنوان مدیریت امور این بیمارستان به نوبه خودم و از طرف تمامی پرسنل و کادر پزشکی و...از این عزیزان قدردانی نمایم به امید پیشرفت بیش از پیش مجموعه بزرگ بانک ملی ایران .....

بیمارستان بانک ملی ایران از مجهزترین و روزآمدترین بیمارستان های کشور بیمارستان بانک ملی ایران حسین علی سخندان حسینعلی سخندان مدیر اموربیمارستان و دانشکده پرستاری بیمارستان بانک ملی ایران بازدید موثق از بیمارستان بانک ملی ایران