برگزیده ها
صداوسیما منشورجهانی ۲۲بهمن مقام معظم رهبری را بدون تفسیر مستندسازی کند

اختصاصی مازندمجلس: منشور جهانی مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن ۹۷ در دهه پنجم و طلیعه "چهل سال دوم" انقلاب باید از سوی صدا و سیما با یک کار رسانه‌ای حرفه‌ای و مستند برای نسل جوان نوظهور در هسته مرکزی خط مقاومت(ایران) تبیین شود.

اختصاصی مازندمجلس: حضرت آیت‌‌الله صمدی آملی (رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در عراق و سوریه) در گرامیداشت شهدای والفجر هشت- شهرستان آملبیان داشت: مردم ما قدر برکاتی که از ناحیه رزمندگان ما ایجاد شده است را باید بدانند و الحمدالله می‌دانند. ما به شما مردم ایران تبریک می‌گوییم که در سراسر کشور برای ۲۲ بهمن امسال، واقعاً خلوص و صفای همان ۲۲ بهمن سال ۵۷ را به ظهور رساندید، مردم ایران انصافاً قدر دان خون شهدا، زحمات امام راحل، و زحمات مقام عزیز رهبری هستند.

این استاد حوزه ادامه داد: جناب رهبری منشور و بیانیه‌ای جهانی را در روز قبل  منتشر کردند و توسط صدا وسیما قرائت شد. به لطف الهی، ما آماده می‌شویم برای فتوحات در سطوح بالاتر، البته که دشمن آرام نمی‌نشیند، چتان که در شب قبل دشمن خبیث به اتوبوس رزمندگان اسلام لشکر امام حسین اصفهان، با یک دستگاه ماشین مملو از مواد منفجره در جاده خاش به زاهدان حمله می‌کند و ۲۷ نفر از عزیزان رزمنده به درجه رفیع شهادت می‌رسند، که این انتقام دشمن، از روز حضور حماسی مردم عزیز ما در ۲۲ بهمن ماه بوده است.

رزمده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این منشور و بیانیه جهانی، به نظر اینجانب هم متن است و هم شرح. لذا اصلا نیازی به تفسیر دیگران نخواهد داشت، چرا که تفسیر مفسران همیشه مصادر کننده بوده و غالباً مفسرین هرگاه بخواهند بیانات حضرت امام ره و جناب رهبری را تفسیر بنمایند، معمولا مصادره به فهم یا مطلوب خویش می‌کنند. لذا متن به لطف الهی گویا و جامع است، در متن هم از چهل سال گذشته گفته شده و هم از طاغوت و ریشه‌های طاغوتی و هم از آینده کشور.  خطاب جناب رهبری در متن منتشر یافته، به جوان‌های کشور بوده است، مبنی بر این که جوانان، وارث چهل سال گذشته و انشاالله مُوَرِّث چهل سال آینده هستند.

صمدی آملی افزود: بنا بر این متن گویا است و نیاز به شرح و تفسیر ندارد، لذا پیشنهادی به صدا و سیما می‌دهیم این است که: "نیایند متن را تفسیر کنند، زیرا که در متن از عبارات سنگین فلسفی، عرفانی و کلامی استفاده نشده است و عبارات، عباراتی هستند که در عین حالی که وزین هستند، قابل فهم هم هستند. صدا و سیما باید بیاید جمله به جمله متن آقا را در این بیانیه جهانی با مستنداتی که در نیم قرن جنایات دوره پهلوی وجود دارد نشان دهند، تا مشخص شود که چگونه درعصر پهلوی وطن‌فروشی و ناموس‌فروشی و ده‌ها خیانت دیگر صورت گرفته است. با یک مقایسه مستند دوره پنجاه ساله پهلوی و چهل ساله انقلاب نشان دهند که وقتی دست اجانب کوتاه شد و جنایات مصیبت‌بار پهلوی پایان یافت مردم چه رشدی در این کشور ایجاد کردند و علیرغم تمام کارشکنی‌های طاقت‌فرسای چهل ساله دشمنان علیه انقلاب، این مردم بسیار موفقیت داشتند.

نکته اساسی در ساخت این مستند محوریت قرار دادن  ذائقه نسل جوان به عنوان مخطاب اصلی منشور جهانی رهبری انقلاب است. چرا که این نسل نه شاهد جنایات پهلوی بوده و نه شاهد سیر مشکلات و توطئه‌های دشمنان علیه ملت و نه شاهد تلاش و رنج پدرانشان در ایجاد و خلق موفقیت‌های دو دهه نخست تا حال. جوانان عزیز این همه توفیقات و عبور از خطرات چهل ساله از توسلات مردم به وجود مقدس حضرت زهرا (س) و عنایات ایشان به مردم است. جوانان نسل نوظهور ایران عزیز! به لطف الهی و عنایات امام عصر(عج) سرنوشت چهل ساله دوم کشور، منطقه و هسته مرکزی مقاومت را بایست شما برای سلطه‌گران دیکته نمائید. به فضل الهی آینده از آن شماست

صداوسیما منشورجهانی ۲۲بهمن مقام معظم رهبری را بدون تفسیر مستندسازی کند