برگزیده ها
کاندیدای این خانه کیست؟/ نگاهی به جایگاه ویژه خانه کارگر مازندران در انتخابات مجلس یازدهم

اختصاصی مازندمجلس: خانه کارگر استان مازندران بیش از 70هزار عضو دارد. یقینا جهت‌گیری سیاسی این نهاد در ایام انتخابات می‌تواند نقش مهمی در پبروزی یا شکست هر یک از داوطلبان داشته باشد.

اختصاصی مازندمجلس: فرارسیدن موسم انتخابات، جامعه کارگری استان مازندران را در جایگاه متفاوتی قرار می‌دهد. خانه کارگر استان مازندران بیش از 70هزار عضو دارد. یقینا جهت‌گیری سیاسی این نهاد در ایام انتخابات می‌تواند نقش مهمی در پبروزی یا شکست هر یک از داوطلبان داشته باشد. همانگونه که در انتخابات های اخیر نیز نقش جامعه کارگری در پیروزی برخی افراد غیر قابل انکار است.

در اثبات گزاره فوق می‌توان روند انتخابات مجلس دهم را یادآور شد. جایی که کاندیدای مدعی حمایت از جامعه کارگری نتوانست نظر مثبت این نهاد پرجمعیت را جلب کند و به همین علت از راهیابی به بهارستان بازماند. کاندیدای نامبرده که از مدیران دولت احمدی‌نژاد بود نتوانست با خانه کارگر به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاد های حوزه کارگری که اساسا مشی اصلاح‌طلبی دارد به تعامل برسد و این عامل، موجب ناکامی او شد.

حال که نزدیک به یک سال تا انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده، بار دیگر اهمیت رای جامعه کارگران برای کاندیداهای احتمالی مجلس نمایان شده است. از سوی دیگر بحث استانی شدن انتخابات مجلس معادلات تازه‌ای را برای انتخابات استان مازندران رقم می‌زند. شنیده‌ها حاکی است که در صورت استانی شدن انتخابات دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران وارد عرصه خواهد شد. این موضوع می‌تواند احتمال رای‌آوری مدیر سابق دولت احمدی نژاد که ازقضا جزو نزدیکان نماینده سابق و اصولگرای استان است را بیش از پیش کاهش دهد.

با تفاسیر بالا سرنوشتی مشابه به انتخابات مجلس دهم در انتظار کاندیدای مدعی حمایت از جامعه کارگری است. از سوی دیگر باید دید برنامه خانه کارگر برای انتخابات مجلس یازدهم چیست؟ آیا پتانسیل حداقل 70هزار نفری این نهاد در نهایت به اجماع بر روی یک کاندیدا می‌رسد یا برنامه دیگری در دستور کار قرار خواهد گرفت؟

 

 

مازندران انتخابات مجلس یازدهم خانه کارگر جامعه کارگری مجلس