برگزیده ها
با هویت اصلاح‌طلبی به میدان رقابت می‌آییم/ ائتلاف را هیچ وقت رد نمی‌کنیم

مازندمجلس: محمدرضا عارف بیان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم.

مازندمجلس: محمدرضا عارف در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس برخی از اصولگرایان مساله فتنه 98 مطرح می‌کنند. دلیل طرح این مسئله چیست؟ گفت: طرح این مسئله از سوی برخی افراد و گروه‌ها، یک نوع رقابت و اعلام حضور است. در واقع، برخی‌ها ترس دارند در انتخابات سال 98 شکست بخورند و به همین خاطر می‌خواهند به نوعی زمینه‌سازی کرده و مانع از شکست‌شان شوند.

وی ادامه داد: خواهش من آن است که این افراد و گروه‌ها بگذارند که در یک فضای صمیمی و براساس قانون و بدون در نظر گرفتن سیلقه‌های شخصی و جناحی، همه کاندیدا از همه گروه‌ها امکان حضور در صحنه رقابت داشته و مشارکت را داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نیازمند یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم هستیم، اظهار داشت: حرف آخر را باید مردم بزنند و نتایج نهایی صندوق‌ها هستند که همه باید به آن پایبند باشند. هرچه مردم بگویند و از صندوق‌ها بیرون بیاید، ما هم به آن احترام گذشته و به آن پایبند هستیم.

عارف درخصوص رویکرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه اصلاح‌طلبان در دو، سه انتخابات گذشته روند خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و توانستند موفقیت‌هایی را داشته باشند. ما شعارهایی را دادیم که بیانگر واقعیت‌های روز و درک شرایط کشور بود. ان‌شاالله با وحدت و انسجامی که در طول چند سال گذشته وجود داشته، همان مسیر عقلانیت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با یک انتخابات پر شور و با شکوه، روبه‌رو باشیم که اصلاح‌طلبان نیز امکان حضور داشته باشند و مردم حرف آخر را بزنند.

وی درباره احتمال ائتلاف با اعتدالگرایان و اصولگرایانه میانه‌رو در انتخابات آتی مجلس هم خاطرنشان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم، با هویت خود به میدان می‌آییم و همانطور هم که گفتم راهبردمان مشارکت حداکثری است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: اگرچه هویت برای ما بسیار مهم است، اما ائتلاف را هم هیچ وقت رد نمی‌کنیم.

عارف در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت فعلی کشور و کارنامه دولت بر سبد رای اصلاح‌طلبان تاثیری نمی‌گذارد؟ ابراز داشت: انتظار ما این است که دولت دوازدهم منسجم‌تر عمل کند و به نیازهای روز مردم – که مبتنی بر تنگناهای اقتصادی است – بپردازد و به مطالبات مردم پاسخ دهد ولی درک مردم آنقدر بالاست که مسائل جاری را چندان به مسائل راهبردی گره نمی‌زنند.

وی اضافه کرد: این تکلیف ماست که برای تحقق انتظارات مردم جدی‌تر عمل کنیم و هم تکلیف دولت است که با انسجام بیشتر، جدی‌تر عمل کند.

منبع: ایلنا

انتخابات محمدرضا عارف اصلاح طلبان مجلس یازدهم فراکسیون امید