برگزیده ها
هیچ رفتار انتخاباتی از لاریجانی ندیدم

مازندمجلس: کاظم جلالی گفت: تاکنون هیچ رفتار انتخاباتی از لاریجانی به معنای فعالیت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندیدم و اطلاعی هم ندارم.

مازندمجلس: کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیاری در دهه‌های مختلف داشته است. دهه اول انقلاب توأم با پیروزی‌های بسیار در دوران دفاع مقدس بود. در دهه‌های بعدی هم جمهوری اسلامی ایران توانست در عرصه‌های سازندگی و اقتصادی پیشرفت‌هایی داشته باشد. البته باید نارسایی‌های این دوران را هم شناسایی کرد.

وی با تاکید بر این که دستگاه‌های مختلف باید دستاوردها و نواقص در طول 40 سال گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، اظهار کرد: نهادهای مختلف باید پیام رهبری را متناسب با وظایف‌شان مورد بررسی قرار داده و آن را عملیاتی کند. این شامل قوای سه‌گانه، نهادهای نظامی، فرهنگی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، جوانان و آحاد مردم می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه‌ای به مرکز پژوهش‌ها برای بررسی دقیق این پیام را محول کرد، اظهار کرد: در روزهای آینده مرکز پژوهش‌ها دبیرخانه‌ای را تشکیل خواهد داد که در آن کارشناسان از حوزه‌های مختلف موظف هستند این پیام را در دستور کار قرار دهند تا طی ماه‌های آینده گزارشی به مجلس شورای اسلامی و کشور ارائه دهیم می‌توان راهکارها و پیشنهادات در حوزه‌های مختلف به خصوص تقنینی و اجرایی را ارائه کرد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ادامه درباره احتمال حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری 1400، گفت: آقای لاریجانی شخصیتی مستقل است که سخنگو ندارد؛ بنده هم وظیفه سخنگویی از طریق ایشان را ندارم لذا ایشان باید درباره‌ی مواضع‌شان خودشان توضیح دهند.

وی افزود: به عنوان کسی که افتخار دارم که خدمت ایشان کار کنم هیچ رفتار انتخاباتی از آقای لاریجانی ندیدم. آخرین بار صحبتم با ایشان به چند ماه گذشته برمی‌گردد که تاکیدشان بر این بود که موضوعات مهم‌تری در کشور وجود دارد و باید به این مسائل پرداخت.

صحبت‌های انتخاباتی زود است و جایگاه خود را دارد. در حال حاضر هم آقای لاریجانی در صاحت سیاسی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی وظایف خود را انجام می‌دهد و بسیاری از مسافرت‌ها و جلسات را مورد پذیرش قرار نمی‌دهد. ما هنوز نتوانسته‌ایم جلسه‌ای را با ایشان تشکیل دهیم که حتی بخواهیم درباره انتخابات صحبت کنیم. انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر از انتخابات ریاست جمهوری است که درباره آن هم هنوز بحثی نشده است.

وی ادامه داد: شاید این حرف‌ها را برخی از سیاسیون نپذیرند و باور نکنند حتی بگویند ما دروغ می‌گوئیم و اشتباه می‌کنیم و داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم. ممکن است هر کسی برداشتی داشته باشد و تلقی‌های مختلفی را از سخنان و فعالیت‌های افراد انجام دهند.

جلالی ادامه داد: بنده هیچ اطلاعی از کاندیدا شدن آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری و حتی مجلس شورای اسلامی ندارم فیلم هم بازی نمی‌کنم، چون اخیراً جلسه‌ای نداشتیم که بخواهیم صحبت کنیم. گاهی آنقدر مسائل زیاد است که ما در طولانی مدت نمی‌توانیم جلسه بگذاریم و دیدارهایمان کوتاه و در حد جلسات صحن شده است.

نماینده تهران در مورد تشکیل حزب از سوی لاریجانی، گفت: آقای لاریجانی بنایی برای تشکیل حزب نداشت برخی از دوستان که نزدیک به ایشان بودند قصد این کار را داشته و حزب خودشان را تشکیل داده‌اند. نام بنده را هم در حزب‌شان آوردند که من هم تکذیب کردم و آنها ناراحت شدند، ولی به هر حال این حزب ارتباطی با بنده و آقای لاریجانی ندارد.

منبع: ایسنا

کاظم جلالی علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری مجلس