برگزیده ها
رونق بازار کسب و کار اینترنتی در مازندران

مازندمجلس: میزان فعالیت در کسب و کار اینترنتی در مازندران رو به افزایش است و بنا به آمار 58درصد رشد داشته است

مازندمجلس: میزان کسب و کار اینترنتی در هر استان را براساس تعداد مجوزهای صادر شده برای فعالیت از سوی مرکز تجارت الکترونیک بررسی می کنند و بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 175 مجوز کسب و کار اینترنتی برای متقاضیان این نوع کسب و کارها در مازندران صادر شد.
پارسال در مدت مشابه تعداد مجوزهای صادر شده 745 مورد بود .
ارتقاء جایگاه مازندران در زمینه کسب و کارهای اینترنتی باعث شده تا این استان در این زمینه جایگاه هفتم کشور را کسب کرده و با استان های پرجمعیتی مانند تهران و اصفهان رقابت کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت در زمینه کسب و کار اینترنتی در این استان رو به افزایش است و استقبال خوبی را در این زمینه در میان مردم بویژه جوانان و بانوان شاهد هستیم .
یدالله طهماسبی با اعلام این که روند افزایشی کسب و کار اینترنتیی در استان از سال ها پیش آغاز شد، افزود: ولی با گذشت زمان هر سال استقبال بیشتر می شود که یک علت مهم آن می تواند تغییر سبک زندگی و شناخت بیشتر جامعه با این نوع کسب و کارها باشد.
وی گفت : مثلا در سال 96 میزان افزایش راه اندازی کسب و کار اینترنتی در مازندران حدود 40 درصد بیشتر از سال 95 بود ولی امسال تاکنون افزایش 58 درصدی را تجربه کردیم.
مدیر کل ارتباطات مازندران افزود: در حالت بسیار معمولی اگر به ازای هر کسب و کار اینترنتی سه شغل در نظر بگیریم، امسال تاکنون بیش از چهار هزار اشتغال در این بخش در استان ایجاد شده است .
وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت در کنار همه عوامل اثرگذار بر کسب و کارهای اینترنتی ، زیرساخت نقش اصلی را دارد و در مازندران این فراهم کردن زیر ساخت های مهم و اصلی بوده که نقش اساسی در این زمینه داشت.
طهماسبی توضیح داد: اینترنت به عنوان اصلی ترین زیر ساخت به شمار می رود که مازندران در زمینه بهره مندی افراد از اینترنت در جایگاه چهارم کشور قرار دارد .
جمعیت مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است. بنا به گزارش رسمی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تعداد مشترکان اینترنت در این استان به بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است .
طهماسبی همچنین در تشریح وضعیت پهنای باند اینترنت مازندران گفت که ورودی پهنای باند اینترنت این استان 180 گیگ است که ورودی بسیار خوب به شمار می رود که در حال حاضر یکصد گیگ آن در حال مصرف است .
وی افزود: با توجه به بالا بودن میزان پهنای باند اینترنت مازندران ، بقیه اینترنت در صورت نیاز بیشتر و درخواست شرکت های اینترنتی فعال می شود.

 زنان مازندران فعال تر از مردان در کار با اینترنت

مدیرکل ارتباطات مازندران با اعلام این که زنان این استان در زمینه کسب و کار اینترنتی و به کارگیری اپلیکیشن های اینترنتی فعالتر از مردان هستند، گفت: زنان مازندرانی 17 درصد بیشتر از مردان در این فضا حضور دارند و از آن استفاده می کنند.
وی افزود: زنان مازندرانی یاد گرفته اند که محصولات تولیدی خود را اعم از صنایع دستی تا محصولات کشاورزی و باغی با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مشتری ها عرضه کنند.
طهماسبی همچنین برخورداری مازندران از جمعیت زیاد تحصیلکردگان دانشگاهی در این حوزه را وجه امتیاز این استان نسبت به دیگر استان های کشور عنوان کرد و گفت: براساس آمار منابع رسمی ، 14 درصد دانشجویان دانشگاههای مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی مشغول به تحصیل هستند و سالانه هفت هزار و 500 نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند . 

مازندران کسب و کار اینترنتی فضای مجازی برندسازی ارتباطات