برگزیده ها
 نیاز منابع 60 میلیارد تومانی برای توسعه گردشگری در بندر امیرآباد

مازندمجلس: رضوانی گفت: در این حوزه به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که اهلیت داشته باشند و آغاز این کار، حداقل 60 میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.

مازندمجلس: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز تاکنون فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: در این حوزه به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که اهلیت داشته باشند و آغاز این کار، حداقل 60 میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.  

سیاوش رضوانی بعد از ظهر امروز در نشستی که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در سالن جلسات یگان حفاظت بندر امیرآباد برگزار شد، اظهار کرد: بندر امیرآباد سومین بندر بزرگ ایران و افتخار ملی است، 17 سال سن دارد و با این سن کم رشد بالایی به‌ویژه در جذب سرمایه‌گذار دارد.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد از بنادر نسل سوم است، افزود: در این مجموعه عظیم کارخانجات کوچک و بزرگی مستقر هستند، تاکنون حدود هزار و 300 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در بندر سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، این ظرفیت مهم اقتصادی کشور را یک دانشگاه توصیف و اظهار کرد: حتی اگر فردی با اطلاعات و تجربیات اندک در حوزه سرمایه‌گذاری وارد بندر شود به یک کارشناس ماهر تبدیل می‌شود، اکنون کارخانه کاغذ، گچ و ام.دی.اف نمونه‌های خوبی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

رضوانی گفت: بندر امیرآباد به جهت قابلیت پذیرش بالای کشتی، داشتن اراضی پشتیبانی و امکانات ریلی مناسب دارای جایگاه ویژه‌ای در بین بنادر کشور است و در وضعیت اضطرار نقش مهمی در امنیت و مدیریت بحران دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز تاکنون فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این حوزه به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که اهلیت داشته باشند نه اینکه کار را زخمی و رها کنند لذا معتقدیم آغاز این کار، حداقل 60 میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: شرق مازندران فاقد مکان تفریحی مناسبی است، برای استفاده از ظرفیت گردشگری در بندر امیرآباد 25 هکتار زمین در ضلع شرقی اختصاص داده شده است. 

وی با بیان اینکه فعالیت در بندر امیرآباد سخت و حرفه‌ای ست و سعی می‌کنیم که مشتریان خاص خود را داشته باشیم و خدمات به بهترین شکل ارائه شود، ادامه داد: کلاس‌های آموزشی در تمام سطوح مدیریتی و غیر مدیریتی برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: همگام با تمام بنادر کشور مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازدید از بنادر و اماکن سیاحتی و زیارتی را داریم. 

رضوانی در پایان گفت: در حال حاضر 35 شرکت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد فعالیت دارند که برخی‌ها به مرحله تولید محصولات رسیده‌اند و برخی‌ها در حال ساخت هستند.

امیرآباد توسعه گردشگری سرمایه گذاری