برگزیده ها
نمایندگان غایب کار دست استان دادند

اختصاصی مازندمجلس: ادیانی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کردیم که اگر کار به صحن برسد با چالش روبرو خواهیم شد. تنها دو رای در کمیسیون تلفیق لازم داشتیم تا این موضوع پایان یابد اما با غیبت دو نفر از نمایندگان مازندران طرح به صحن علنی رسید.

اختصاصی مازندمجلس: محمد دامادی نماینده استان مازندران روز گذشته در حاشیه بررسی لایحه انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی با علی مطهری نایب‌رئیس مجلس مشاجره می‌کند. دیگر نمایندگان مازندران جزئیات این موضوع را در گفت‌وگو با خبرنگار مازندمجلس عنوان کردند.

چگونه طرح به صحن علنی رسید؟

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر روز گذشته بلافاصله پس از پایان حواشی صحن علنی در گفت‌و‌گو با این پایگاه خبری بیان کرد: مطهری قبل از پایان صحبت های من میکروفون را قطع کرد. ایشان برخلاف آئین نامه داخلی مجلس عمل کردند.
اما ادیانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع جالبی اشاره کرد. او گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که اگر کار به صحن برسد با چالش روبرو خواهیم شد. تنها دو رای در کمیسیون تلفیق لازم داشتیم تا این موضوع پایان یابد اما با غیبت دو نفر از نمایندگان مازندران طرح به صحن علنی رسید.

رئیس‌جمهور گفته انتقال انجام می‌شود

طی هفته جاری مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی با پایگاه خبری فصل 6 با اشاره به جدی شدن اختلاف نظر بین دو استان سمنان و مازندران بابت موضوع انتقال آب دریای خزر گفت: من معتقد هستم بزرگان، علما، استانداران و نمایندگان دو استان مازندران و سمنان یک جلسه یا نشست مشترک با همین محوریت اساسی با هم داشته باشند و تفاهم کنند که موضوعات آن هم رسانه‌ای شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مخالف انتقال آب خزر در مجلس به رییس‌جمهور حمله می‌کنند که ایشان بی‌جهت وعده‌ی انتقال آب خزر را  به مردم داد، این در حالی است که رییس جمهور دوبار رفته در جمع مردم گفته این انتقال انجام می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست.

نماینده اسبق مردم سمنان در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: ما همیشه به دوستان نماینده می‌گوییم صحبت کارشناسی بکنید اما حرف انتخاباتی می زنند.

باید از مازندران به سمنان نمک صادر کنیم

پس از اظهارنظر جنجالی کواکبیان نماینده سمنانی مردم تهران در مجلس، علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم بابل در خانه ملت طی دیداری با فعالان رسانه‌ای مازندران به این موضوع واکنش نشان داد. نجفی گفت: بحث انتقال آب دریای خزر به کویر سمنان یک بحث نسبتا طولانی است و یکی دو سال اخیر جدی تر به آن پرداخته شد. مجمع نمایندگان استان‌های شمالی جلسه‌ای را با اعضای کمپین مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان برگزار کرد و نقطه نظرات طرفین مطرح و بررسی شد که نشان می‌دهد نمایندگان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند.
وی افزود: فکر می‌کنم با نظرداشت مجموعه عوامل اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی باید تصمیم عاقلانه‌ای در این رابطه گرفته شود. البته زمانی بنده به شوخی به خانم ابتکار هنگامی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود عرض کردم در گذشته از سمنان به مازندران نمک صادر می‌شد و  با اجرای این پروژه فکر می‌کنم برعکس آن رخ دهد و ما از مازندران به سمنان نمک صادر کنیم .


 

مازندران انتقال آب خزر سمنان مجلس