برگزیده ها
انتخابات استانی قوه مقننه سبب کاهش هزینه‌های کلان انتخاباتی می‌شود

مازندمجلس: عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اعتقاد دارد استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب کاهش هزینه های کلان کاندیداها می شود.

مازندمجلس: ضمن موافقت با برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: به وضوح مشاهده می شود که وقتی نمایندگان در حال تدوین قوانینی هستند که چندین دهه اجرایی می شود باید پاسخگوی تماس های مردمی هم باشند که این امر موجب کاهش سطح تمرکز نمایندگان می شود و امکان بروز خطا را در تصویب قوانین ایجاد می کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نمایندگان در چنین شرایطی پاسخگوی مردم هستند اما به دلیل عدم تمرکز گاهی به قوانینی رای می دهند که پس از دو سال مجددا اصلاحیه می خورد که بیانگر نداتشن وقت مطالعه برای نمایندگان است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید بر اساس قانون بعد نظارتی قوه مقننه را تقویت کنند، ادامه داد: این مهم در حالیست که به دلیل مشغول شدن به رفع مشکلات و دغدغه های حوزه انتخابیه، مولفه نظارتی قوه مقننه نیز در سطح کنونی باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات قوه مقننه موجب تفکر ملی منتخبان ملت می شود نه منطقه ای فکر کردن، تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد که افراد ابتدا باید از حوزه انتخابیه خود منتخب شوند از این رو همواره دغدغه رفع مشکلات مردم منطقه خود را دارد اما با قانون جدید بعد ملی فکر کردن نیز پررنگ تر می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه انتخابات استانی قوه مقننه موجب افزایش هزینه های انتخاباتی می شود، خاطرنشان کرد: امروزه افراد هزینه های انتخاباتی متعددی انجام می دهند و به عبارتی هزینه ها کلان است از این رو باید اذعان کرد در شیوه جدید انتخابات به دلیل اینکه افراد در لیست ها انتخاباتی قرار می گیرند هزینه هایشان کاهش می یابد.

استانی شدن انتخابات مازندران دامادی مجلس