برگزیده ها
سیل‌زدگان مازندرانی کمک بلاعوض 12 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

مازندمجلس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به سیل‌زدگان ساکن در مناطق شهری استان مازندران 120 میلیون ریال و به روستائیان به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی پرداخت می‌شود.

مازندمجلس: اسماعیل نجار عصر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده در شهرستان نکا و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در این شهرستان اظهار کرد: تلاش برای امدادرسانی و کمک به افراد سیل‌زده در سیل اخیر با قوت در دستور کار است.

وی افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده، به سیل‌زدگان ساکن در مناطق شهری 120 میلیون ریال و به روستائیان به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، پرداخت کمک بلاعوض معیشتی را از دیگر کمک‌های دولت به مردم سیل‌‍زده در مازندران اعلام کرد و گفت: به خانوارهای سیل‌زده شهری و روستایی نیز تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

نجار با تأکید بر اجرای طرح آبخیزداری افزود: تلاش برای اجرای طرح آبخیزداری، راهی مهم برای کاهش خسارت در سیل است که باید با قوت بیشتری در مناطق مختلف اجرایی شود.

فرماندار نکا هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان در مورد روند امدادرسانی، از بکارگیری امکانات و تجهیزات لازم برای رفع مشکلات سیل اخیر خبر داد و یادآور شد: با تلاش همه‌جانبه مردم و مسؤولان، بسیاری از مشکلات در حال برطرف شدن است.

عبدالجواد توحیدی‌ مقدم افزود: سیلاب اخیر در شهرستان خسارات زیادی به بخش‌های مختلف زیربنایی و کشاورزی وارد کرده است که با آماده‌باش کامل مدیریت بحران و همراهی مردم و بسیج همگانی در این بخش امیدواریم در اسرع وقت برای رفع کامل مشکلات اقدام شود.

وی گفت: برآورد خسارت در حال انجام است و همزمان با امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم مناطق سیل‌زده، خسارت وارد شده در سیل اخیر برآورد و اطلاع‌رسانی می‌شود.   

بحران سیل مازندران گلستان وزارت کشور ستاد مدیریت بحران