برگزیده ها
کارکرد دوگانه حسین‌زادگان

اختصاصی مازندمجلس: حتی در شرایط بحرانی نیز می‌توان به نحوی عمل کرد که ابتدا از افزایش نارضایتی جامعه جلوگیری و سپس بذر امید را در دل مردم آسیب‌دیده زنده نگهداشت.

اختصاصی مازندمجلس: طی چندسال اخیر برخی سوءمدیریت‌های داخلی و مسائلی چون تورم و بیکاری باعث شده تا درصد نارضایتی اجتماعی افزایش یابد. اتفاقی که کارشناسان آن را به عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌های کشور به شمار می‌آورند.

از طرفی رخ دادن حوادثی چون سیل و زلزله اگر با پیگیری مدیران اجرایی و مسئولان امر برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده همراه نشود، می‌تواند موجب چند برابر شدن نارضایتی اجتماعی شود.

این روزها استان مازندران و بسیاری دیگر از مناطق کشور با پدیده‌هایی چون سیل و طغیان رودخانه‌ها روبرو هستند. در همین راستا فعالیت‌ استانداران و دیگر مدیران استان‌های مختلف زیر ذره بین رسانه‌ها قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا افکارعمومی غیبت استاندار گلستان در صحنه حادثه سیل را برنتابد. این نارضایتی در نهایت موجب برکناری مناف هاشمی از سمت استانداری گلستان شد.

نمونه دیگری از نارضایتی اجتماعی را می‌توان در صحبت‌های امروز امام جمعه شیراز جستجو کرد. وی گفت: عملکرد برخی ادارات زمینه‌ساز سیل بود و این موضوع موجب خشم و حتی فحش دادن مردم به مسئولان شده است.

با این اوصاف عملکرد نامناسب برخی مدیران میزان نارضایتی جامعه را هم افزایش داده است.

اما از سوی دیگر وقتی به تصاویر منتشر شده از حضور استاندار مازندران در میان مردم سیل‌زده شرق مازندران نگاه می‌کنیم؛ در می‌یابیم سکه مدیریت استانداران در این شرایط روی دیگری هم دارد.

باید بیان داشت که حتی در شرایط بحرانی نیز می‌توان به نحوی عمل کرد که ابتدا از افزایش نارضایتی جامعه جلوگیری و سپس بذر امید را در دل مردم آسیب‌دیده زنده نگهداشت.

بررسی ابعاد گوناگون مدیریت بحران در سیل مازندران مجال دیگری می‌خواهد اما باید حسین‌زادگان را برای کنترل جو استان و همراهی و همدردی با مردم آسیب‌دیده ستود.

از سوی دیگر حسین‌زادگان با عملکرد مثبت خود در کنترل شرایط بحرانی و ارتباط با بدنه جامعه تاحدودی توانست عملکرد ضعیف دولت در دیگر بخش‌ها را پوشش دهد و هم باری از دوش مردم آسیب‌دیده بردارد.

حسین زادگان سیل مازندران نارضایتی اجتماعی مدیریت بحران استاندار مازندران دولت