برگزیده ها
پدافندی با مدیری غیرعامل!

اختصاصی مازندمجلس: وقتی برای پیگیری اخبار حوادث و کارکردهای مدیران ستادی در ارتباط باسیل اخیر، به صفحه سایت اداره کل پدافند غیرعامل مازندران مراجعه کردیم تنها با یک گزارش بی‌حاصل، ناقص و کاملاً غیر میدانی از بازدید میدانی حسین منفردی مدیرکل این مجموعه روبرو شدیم

اختصاصی مازندمجلس: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل حوادث طبیعی و آسیب‌های اقلیمی در هنگام خشک‌سالی، سیل، زلزله، رانش و طوفان می‌شود.

عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است که باید با یک برنامه‌ریزی و طراحی در توسعه پایدار یک بوم یا ناحیه و منطقه نهادینه شود.

باد دانست پدافند غیرعامل به دو بخش پدافند سخت و پدافند نرم تقسیم می‌شود. در پدافند سخت اقدامات سخت‌افزاری مثل اقدامات مهندسی، پیشگیری، پیش‌بینی و کاهش مخاطرات و در پدافند نرم استفاده از تاکتیک‌هایی است که مشتمل بر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سیستم و سازمان‌ها است.


به‌عبارت‌دیگر پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با اجرای آن می‏توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم و البته تلفات انسانی در مواقع بروز حوادث طبیعی و آسیب‌های اقلیمی جلوگیری نموده و یا میزان خسارات و تلفات ناشی از آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

با این اوصاف نقش مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در ماجرای سیل اخیر و خسارات واردشده و زیان‌های به بار آمده به شهرها و روستاهای استان چه بوده و چه هست؟


وقتی برای پیگیری اخبار حوادث و کارکردهای مدیران ستادی در ارتباط باسیل اخیر، به صفحه سایت اداره کل پدافند غیرعامل مازندران مراجعه کردیم تنها با یک گزارش بی‌حاصل، ناقص و کاملاً غیر میدانی از بازدید میدانی حسین منفردی مدیرکل این مجموعه روبرو شدیم که تنها شامل چند بایدونباید کلی را بقول خودشان در آغاز گزارش می‌بینیم که دست بر قضا سند محکمه‌پسندی برای تائید عدم مدیریت مؤثر و کارآمد بر اداره کل مذکور و ناتوانی مشهود این مجموعه مهم در انجام وظایف و مأموریت‌های تعریف‌شده‌اش است.

از مجید حسین زادگان استاندار مازندران که در ماجرای سیل اخیر نشان داد قدرت کاریزماتیک و مدیریت خردمندانه برای اداره‌ی بحران‌هایی چنین در استان دارد، انتظار داریم که در بازنگری مدیران ستادی خود گامی بلند و جدی بردارد تا چرخ استانداری مازندران در مسیر توسعه و تعالی روان‌تر از هر زمان دیگری به حرکت خود ادامه دهد.

مازندران سیل پدافند غیرعامل حسین زادگان حسین منفردی