برگزیده ها
نظارت بیشتر بر عملکرد مسئولان استانی همزمان با افزایش اختیارات استان‌ها

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد می توان همزمان با افزایش اختیارات استانها، بعد نظارتی را بیشتر کرد از این رو تمرکززدایی امری مهم است.

مازندمجلس: عزت الله بوسفیان ملا در رابطه با ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: تفویض اختیار به مسئولان استانی باید بر اساس چارچوب مشخصی باشد که زمینه تبعیض بین مناطق مختلف بوجود نیاید.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مسائلی همچون امور مالی نباید تفویض اختیار صورت بگیرد زیرا تمرکز بر توزیع بودجه سبب عدالت می شود، اظهار کرد: در این بین امور اداری ساده که متاسفانه امروزه گاها افراد برای دریافت یک امضاء باید به تهران سفر کنند یا نیازمند دریافت موافقت از مجموعه ای هستند باید تفویض اختیار شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکزگرایی برای کشور امری آسیب زا بوده و مشکل آفرین است، ادامه داد: البته باید یادآور شد بر اساس قوانین مسئولان استانی دارای اختیاراتی هستند که گاها مشاهده می شود از همین ظرفیت های نیز به درستی و کامل استفاده نمی شود لذا باید در حوزه هایی که خلاء وجود دارد تفویض اختیار انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه می توان همزمان با افزایش اختیارات استانها، بعد نظارتی را بیشتر کرد، تصریح کرد: در واقع وقتی مسئولان کشوری از تصمیم گیری های خرد رها شوند می توانند به مسئولان تحت مدیریت خودشان بیشتر نظارت کنند که این موضوع از بروز مشکلات نیز جلوگیری می کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد تمرکرزدایی در کشور باشیم تا در دهه پنجم انقلاب بخش های مختلف با شتاب بیشتری رشد و توسعه یابند.

روحانی دولت مجلس عزت الله یوسفیان ملا