برگزیده ها
 عبدالله ناصری: افکارعمومی نسبت به عملکرد روحانی و وزیر کشور انتقاد دارد

مازندمجلس: عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات گفت: روحانی حضور کمرنگی در صحنه داشت و به همین دلیل نیز نابسامانی‌های زیادی بین نهادهای مختلف وجود داشت.

مازندمجلس: عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز در مورد رفتار حسن روحانی در مواقع بحرانی به خصوص سیلاب اخیر گفت: رفتار آقای روحانی در این زمینه می‌توانست بسیار مؤثرتر باشد و نمی‌توان به آن نمره خوبی داد. بدون شک این رفتار پیامدهای خوبی برای آقای روحانی به همراه نخواهد داشت.

وی افزود: در برخی مقاطع که مسائل روزمره کشور وجود دارد شاید چنین رفتاری با پیامدهای جدی همراه نشود اما زمانی که برخی استان‌های کشور در حالت بحرانی قرار گرفته و عواطف مردم کشور تحت تأثیر مصیبت‌های این بلایای طبیعی قرار دارد، پیامد رفتارهایی که مؤثر نباشد، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: در شرایطی که مردم استان‌های سیل زده در وضعیت نامناسبی به سر می‌بردند آقای روحانی حضور کمرنگی در صحنه داشتند و به همین دلیل نیز ناهماهنگی‌ها و نابسامانی‌های زیادی بین نهادهای مختلف وجود داشت. سیل اخیر مانند یک جنگ بود که چند روز به طول کشید. به همین دلیل نیز رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید فرمانده میدانی این جنگ را برعهده می‌گرفت و آن را مدیریت می‌کرد.

ناصری با بیان اینکه در استان‌های سیل زده کار به اندازه‌ای دشوار بود که آقای روحانی باید با استفاده از حکم حکومتی که از رهبر معظم انقلاب درخواست و اخذ می‌کرد و در یک مقطع کوتاه فرماندهی ارتش و سپاه و نیروهای مسلح را برعهده می‌گرفت و بحران اخیر را مدیریت می‌کرد، تصریح کرد: بنده برای نوع مدیریت آقای رئیس‌جمهور در بحران اخیر نمره خوبی در نظر نمی‌گیرم و معتقدم آقای روحانی می‌توانست عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: هرچند که به‌نظر می‌رسد بخشی از وظایف آقای روحانی به آقای جهانگیری منتقل شده بود و وی با حضور میدانی در استان‌های سیل زده از نزدیک بحران را مدیریت می‌کردند و بین دستگاه‌های مرتبط هماهنگی ایجاد می‌کردند. امروز افکار عمومی جامعه نسبت به نوع عملکرد آقای روحانی و وزارت کشور انتقاد دارد و از وضعیت مدیریت بحران سیل رضایت ندارد.

عضو شورای مشورتی اصلاحات ادامه داد: این وضعیت در بین نخبگان جامعه نیز وجود دارد و نخبگان نیز برای دولت آقای روحانی در مدیریت بحران سیل کارنامه قابل توجهی قائل نیستند و معتقدند که عملکرد دولت و وزارت کشور در این زمینه ضعیف بوده است. البته مسئولان دولتی و وزارت کشور در رسانه‌ها عنوان می‌کنند که بحران را به خوبی مدیریت کرده‌اند. با این وجود این سخنان با واقعیات همخوانی ندارد و در واقع وضعیت به شکل دیگری بوده است.

وی افزود: مردم همواره درباره عملکرد مسئولان قضاوت خواهند کرد؛ به‌خصوص در بحران اخیر که برخی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. با این وجود به‌نظر می‌رسد مردم از مدیریت بحران اخیر رضایت ندارند و نمره قابل قبولی به مسئولان نمی‌دهند. بدون شک اگر پیش‌بینی‌های لازم درباره میزان بارش و احتمال افزایش بارش‌ها صورت گرفته بود تلفات این حادثه بسیار کمتر می‌شد و زندگی مردم با چالش‌های کمتری مواجه بود.

روحانی رحمانی فضلی دولت وزیر کشور سیل مدیریت بحران