برگزیده ها
پیشنهاد اختصاص مازاد درآمد نفتی به مناطق سیل زده

مازندمجلس: عضو مجمع نمایندگان مازندران می گوید اگر مازاد درآمد نفتی ادامه پیدا کند می تواند منبع خوبی برای کمک به مناطق سیل زده باشد.

مازندمجلس: عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر بودجه خاص برای مناطق سیل زده گفت: از آنجایی که اختصاص اعتبار به هر موضوعی بار مالی دارد، به نظر می رسد که بودجه ویژه مناطق سیل زده را باید دولت مطرح و در لایحه ای اصلاح بودجه بیان کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای تخصیص اعتبار به حوادث غیر مترقبه معمولا دولت  با کم و کسر کردن از سایر ردیف های بودجه ای، مبلغی را در نظر می گیرد، چرا که اعتبار قابل توجهی برای حوادث غیر مترقبه دیده نمی شود.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه هدف رئیس مجلس از طرح بودجه اختصاصی مناطق سیل زده، رفع سرگردانی بودجه حوادث غیر مترقبه است، بیان داشت: از آنجایی که ردیف های 10 و 12 بودجه سنواتی که مختص حوادث غیر مترقبه است عددی قابل توجهی نیست و به صورت تنخواه گردانی است،امسال می خواهند عدد درشتی بگذارند که به خسارت دیده ها به موقع پرداخت شود تا دیگر به آنها از عدم اعتبار گفته نشود.

وی با بیان اینکه قرار است راه حلی عمومی برای حل مشکلات این چنینی دیده شود، اظهار داشت: هر زمان که دولت اصلاح بودجه سال 98 را با هدف تعیین بودجه حوادث غیر مترقبه به مجلس ارسال کند اعضای کمیسیون برنامه و بودجه خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه حتما رئیس مجلس با رایزنی با دولت به بودجه خاص مناطق سیل زده تاکید کرده است، گفت: هر چه زودتر اصلاح بودجه ارسال شود به نفع دولت است و می تواند اعتبارات این مناطق را همزمان با اجرای بودجه سال 98 پرداخت کند و به سایر ردیف های بودجه دست نمی زند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص منابع موجود برای اختصاص اعتبار به مناطق سیل زده بیان داشت: قیمت نفت از نرخ پیش بینی شده در قانون بودجه سال 98 خیلی بیشتر شده است، در حال حاضر هر بشکه نفت 70 دلار فروخته می شود اگر مازاد درآمد نفتی ادامه پیدا کند می تواند منبع خوبی برای کمک به مناطق سیل زده باشد.

مازندران سیل خسارت یوسفیان ملا مجلس درآمد نفتی