برگزیده ها
برخورد سخت با مدیران متخلف مازندران

مازندمجلس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: مدیرانی که درست به وظیفه خود عمل نمی‌کنند جزو نخستین کسانی هستند که احضار می‌شوند.

مازندمجلس: سیدیونس حسینی‌عالمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، در پاسخ به سؤال تغییر کاربری اراضی کلان در استان مازندران و آیا مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در آن دخیل بودند؟ گفت: در بحث تغییرکاربری پرونده‌های متعددی داشتیم و در این زمینه دادستان‌های شهرستان‌ها ساری، بابل، چمستان، نور پرونده تغییر کاربری زیادی داشتند و دستور رفع تصرف دادند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پرونده تغییر کاربری اراضی مربوط به مدیرکل منابع طبیعی غرب استان بود که زمین‌های ۱۰ هکتاری در غرب استان زمینه‌ای برای تخلفات عدیده شد چرا که این زمین‌ها باید درختکاری می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت  اما ۹۰ درصد آن با رانت‌خواری و مسائل اینچنینی از بین رفت و پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مدیران دستگیر شدند.

حسینی‌عالمی با بیان اینکه تصمیم ما بر این است به جای برخورد با متخلفین با مدیرانی که نظارت نمی‌کنند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند برخورد سخت‌تری داشته باشیم، اظهار کرد: در گام نخست بنای ما استعلام از مدیران است، در حلقه جرم افراد متعددی نقش دارند و این مدیران هستند که سرویس‌دهی می‌کنند و تخلف چه عمدی و چه سهوی باشد مدیران باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مدیرانی که درست به وظیفه خود عمل نمی‌کنند جزو نخستین کسانی هستند که احضار می‌شوند و به‌عنوان نمونه  این کار را آغاز کردیم و اولویت ما سؤال از مدیران است بعد برخورد با کسانی که سرویس می‌دهند، است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت یک‌ماهه پرونده‌ سوادکوه به پایان رسید، به دادستان شهرستان سوادکوه اعلام کردم کسانی که به تعهدات‌شان عمل نکردند تعطیل شوند.

این مسؤول ادامه داد: حفظ محیط زیست، منابع طبیعی اولویت برای همگان است و کسانی که تخریب می‌کنند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند و معدن‌دارانی که رعایت نمی‌کنند باید پاسخگوی کارگران خود و شرایطی که در کشور برای شن و ماسه به‌وجود می‌آید باشند.

حسینی‌عالمی در پاسخ به سؤال دریافت عوارضی آزادراه تهران شمال در غرب استان گفت: مکاتبه‌های متعدد با وزیر راه و شهرسازی انجام دادم و بر اساس شاخص‌هایی تنظیم و به تأیید وزارت می‌رسد و بعد اعمال می‌شود قرار شد در گام نخست مشخص شود آزادراه است یا خیر و اگر آزادراه است چه مبلغی باید درنظر گرفته شود.

وی در پاسخ به مناطق آسیب‌دیده استان و اقداماتی که انجام می‌شود، گفت: محدودیت در این مناطق مختلف است و در نوبنیاد ساری جاده خاکی بود و بعد از حضورمان جاده آسفالت شد و بنیاد مسکن طرح‌ هادی را اجرا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران افزود: وقتی با ورود دادستان به این مناطق آسفالت و طرح هادی اجرا می‌شود، یعنی امکانش از قبل بود پس چرا از قبل انجام نمی‌شد و مدیران خدمات‌رسان باید درد محرومین را داشته باشند و انقلاب برای این بود فاصله طبقاتی کم شود و محرومیت‌زدایی داشته باشیم.

حسینی‌عالمی گفت: زیبنده نیست بیخ‌گوش ما محروم باشد و ما بتوانیم کمک کنیم و این‌کار را انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما فقط ولی‌فقیه است، بیان کرد: هر اداره‌ای که حریم را در سواحل رعایت نکردند باید تخریب شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های رئیس قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع است، افزود: همه ما انسان هستیم انسان‌هایی که حق حیات و زندگی داریم و برخی از انسان‌ها مرتکب تخلفاتی شدیم که مجازات می‌شویم اما از بندگی و انسانی خدا نیفتادیم حتی اگر مرتکب قتل شده باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: کسانی که در زندان‌ها هستند و مجرم و متهم هستند با توبه‌ای جزو اولیا‌الله می‌شوند و بخشیده می‌شوند و مایی که در این مسند هستیم گرفتار عذاب الهی می‌شویم و هیچ کسی حق ندارد کرامت انسانی افراد را به خاطر جرمش از بین ببرد.

حسینی‌عالمی گفت: گرفتن کرامت انسانی مقابله با خداوند است و هیچ‌کس حق ندارد این کرامت را از انسان‌ها بگیرد و با بداخلاقی و بی اعتنایی باعث می‌شود متهم خود را حقیر بداند و به هیچ‌وجه برای کرامت انسانی قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود برای رسیدگی به شکایات مردمی مبلغی پول به حساب دادگستری واریز شود تا پرونده به جریان بیفتد تا چه حد صحت دارد؟ گفت: در پرونده های حقوقی باید هزینه دادرسی پرداخت شود و در پرونده کیفری هزینه‌ها مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران درباره مهم‌ترین مشکلات قضایی که تاکنون داشتید چه بوده است؟ گفت: تمرکز اصلی ما در مازندران در منابع طبیعی، محیط زیست، تغییر کاربری، معادن شن و ماسه، پرونده‌های مدیران، شهرداران بوده است.

حسینی‌عالمی ادامه داد: بیشترین مسئله‌ای که آزاردهنده است پرونده‌های ضرب و جرح و فحاشی زیاد است و نشان می‌دهد افراد در اخلاق خود باید تجدیدنظر کنند و مردم عصبانیت خود را کنار بگذارند.

مازندران دادستان انقلاب تخلف مدیران