برگزیده ها
خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی مازندران

مازندمجلس: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از خسارت 500 میلیارد تومان سیل به محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: عملیات بهسازی و مرمت این راه‌ها شروع شده است.

مازندمجلس: محمد نظری صبح امروز در نشست خبری ستاد بازسای مناطق سیل‌زده استان مازندران در استانداری مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 25 میلیارد تومان در حوزه علائم  ایمنی و خط‌کشی‌ها به حوزه راه استان خسارت وارد شده است.

وی با اعلام اینکه طرح‌های ایمن سازی، دیوار ضامن و دیوار حائل و طرح ضامن کشی با اولویت شهرستان نکا و بهشهر در حال انجام است، تصریح کرد: بازدیدهای فنی و میدانی در برنامه کاری قرار دارد و از اردیبهشت پس از اتمام بازدیدها در نقاط آسیب دیده عملیات عمرانی شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان خسارت وارد شده به راه‌های استان مازندران را بیش از 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عملیات ثثبیت انجام دادیم و اقدامات سازه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه 194 میلی‌متر بارندگی 6 برابر متوسط میانی بارش باران داشتیم، گفت: حجم بارندگی بیش از یک‌میلیارد و 200 متر مکعب بوده است.

نظری اضافه کرد: با این دوره بازگشت سیلاب‌های این حجم از تخریب طبیعی است، در سه نقطه که واژگونی دیوارها را داشتیم ناشی از خاک بالادست بوده است.

وی با اعلام اینکه سند کنترل سیلاب در استان تهیه شده است، گفت: در اسفند ماه گذشته این سند به تصویب رسیده است، معیار و ملاک خوبی برای دریافت اعتبارات ملی بوده و به فراخور این دستگاه‌های درگیر انتظارات خویش را مطرح کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ارتباط با شروع علمیات‌های عمرانی در سطح راه‌های استان، گفت: ما از ظرفیت و توان موجود استان برای رسیدگی به وضعیت و بهسازی راه‌ها استفاده کردیم و مابقی اعتبارات باید توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زندگی روزانه دچار اخلال نشده است، گام اول مشاوره و تهیه طرح و اسناد مناقصه بوده است.

نظری درباره جاده ساری به کیاسر گفت: در این ایام وزیر راه و شهرسازی مسائل را دیدند دستورات ویژه ارائه شده است، دو پیمانکار ساری تا تاکام مشغول هستند و امسال ساری به تاکام به صورت چهارخطه داشته باشند.

وی دلیل تاخیر در اجرای پروژه تملک و مالکیت‌ها بوده است، افزود: اختلاف نظرهای در ارتباط تهیه زمین وجود داشته که رفع شده، پیمانکار نظرات خویش را ارائه کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی یک قطعه را در مرحله مناقصه قرار دهیم، گفت: مسیرهای سربالائی باند سبقت ایجاد شود و تقاضای مطالعه در دستور کار قرار گیرد که این مطالعه در راستای چهار خطه باشد و به سرعت مطالعات محدوده بالادست را آغاز می‌کنیم.

نظری در ارتباط با سیل و خسارت به بخش چهاردانگه یادآور شد: همکاران بررسی‌های در این زمینه داشته و از محل اعتبارات ملی برای بهسازی این مسیر اعتبارات اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با نقاط حادثه‌دیده استان مازندران، گفت: همه نقاطی که دچار خسارت شدند در اختیار پیمانکار بوده و تحویل قطعی نشده است.

سیمرغ سیل مازندران محور های مواصلاتی