برگزیده ها
 مخالفان حزبی شدن انتخابات می‌خواهند موقعیت فعلی خود را حفظ کنند

مازندمجلس: محمدعلی پورمختار گفت: مقاومت‌هایی در جبهه‌های اصلاحات و اصولگرایی برای مقابله با حزبی شدن انتخابات وجود دارد؛ زیرا مخالفان می‌خواهند شرایط را برای خود حفظ کنند.

مازندمجلس: در خصوص اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برخی افراد از تغییر و تحولاتی که رخ می‌دهد آگاه نیستند و می‌خواهند همین وضع کاملا سنتیِ برگزاری انتخابات‌ها را حفظ کنند.

حزب همواره باید در متن جامعه باشد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این افراد اگر مطالعه‌ای در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص پارلمان داشته باشند و تاکیدات ایشان در خصوص کارکرد احزاب را دنبال کنند، متوجه نظرات ایشان می‌شوند، رهبری معظم انقلاب همواره از احزاب یک شبه متولد شده و احزاب سابقه داری که فقط شب انتخابات فعال می‌شود، رضایت ندارد.

وی افزود: حزب باید در متن جامعه باشد و به صورت مرتب در کارهای اجتماعی نیز فعالیت کند سپس در زمان انتخابات خود را عرضه کند و مردم به اعتبار سابقه آن حزب، به کاندیداهایش رای دهند.

مخالفان حزبی شدن انتخابات می‌خواهند موقعیت فعلی خود را حفظ کنند

پورمختار با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات زمینه حزبی شدن را فراهم می‌کند اگرچه سختی‌هایی دارد، ادامه داد: مقاومت‌هایی در جبهه‌های اصلاحات و اصولگرایی وجود دارد زیرا مخالفان بیشتر می‌خواهند شرایط را برای خود حفظ کنند تا اینکه تغییر اساسی در روند انتخابات ایجاد کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که در مجلس مصوب شده، اجرایی شود، احزاب تقویت می‌شوند و مردم با چشم بازتری نگاه خواهند کرد و به ضرر و نفع هیچ جریانی نیست؛ در بسیاری از کشورهای دنیا با این روند انتخابات را برگزار می‌کنند که امر مبارکی است.

پیچیدگی‌های تناسبی شدن انتخابات مجلس

وی در خصوص تناسبی شدن انتخابات مجلس، افزود: تناسبی شدن انتخابات مجلس بحث پیچیده‌ای شده است زیرا می‌خواهند نسبتی قائل شوند برای سرلیست احزاب؛ یعنی سایر افراد حاضر در لیست بتوانند به تبع فردی که رای بیشتری در لیست آورده به مجلس راه پیدا کند که این موضوع محل بحث است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: باید نسبت رای افرادی که از حوزه انتخابیه فرعی کسب می‌کنند را ملاک قرار دهیم و نباید کسی که در شهرستان خود 50 درصد رای آورده است، به دلیل عدم حضور در لیست احزاب، از ورود به مجلس باز مانَد.

انتخابات مجلس احزاب استانی شدن انتخابات