برگزیده ها
بعید است که اصلاح قانون انتخابات مجلس به دوره یازدهم برسد

مازندمجلس: مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس موارد خوبی دیده‌ شده و در کل طرح خوبی بود.

مازندمجلس: مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید به سمت استانی شدن انتخابات مجلس برویم و در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس این موضوع دیده‌ شده است، اما بعید می‌دانم در این دوره شورای نگهبان به نتیجه برسند، چون معمولاً دیر شروع می‌کنیم و ابهامات هم زیاد است، بنابراین بعید است که این طرح به این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برسد.

 

او معتقد است که انتخابات 98 مجلس به روال انتخابات‌ قبلی انجام خواهد شد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر این، دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس داده است و بررسی و ابلاغ سیاست‌های آن به این دوره مجلس نمی‌رسد.

 

لاهوتی با اشاره به مهم‌ترین اصلاحات انجام‌شده در قانون انتخابات مجلس، تاکید کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس موارد خوبی دیده‌ شده و در کل طرح خوبی بود. با اصلاحات انجام‌شده سطح نمایندگان بالاتر می‌رود و افرادی که از بار تخصصی بیشتری برخوردار هستند می‌توانند به مجلس راه پیدا کنند.

 

او گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان می‌توانند نگاه‌های محلی خود را حذف کنند. بنابراین نمایندگان مجلس فرصت بیشتری پیدا می‌کنند تا به مباحث قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون بپردازند.

 

لاهوتی ادامه داد: مسائل محلی را باید به دست پارلمان‌های محلی سپرد و این اقدام را می‌توان به‌ تدریج انجام داد. با اصلاحات انجام‌شده در قانون انتخابات مجلس، احزاب وارد میدان می‌شوند، چون آنها در همه جای دنیا برای اداره کشور فکر، اندیشه و نیرو دارند. احزاب برای کسب کرسی‌های بیشتر تلاش زیادی در جهت رسیدن به موفقیت و وعده‌های خود انجام می‌دهند و نکات مثبتی به همراه خواهد داشت.

 

او در پایان تاکید کرد: استانی شدن انتخابات مجلس و حذف نگاه‌‌های محلی نمایندگان مهم‌ترین ویژگی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس است.

انتخابات مجلس یازدهم قانون انتخابات