برگزیده ها
 سیلاب بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات شهری و روستایی مازندران خسارت زد

مازندمجلس: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران از خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی به تاسیسات شهری و روستایی استان بر اثر سیلاب خبر داد.

مازندمجلس: مجید عبداللهی امروز در نشست خبری  ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران اظهار داشت: بیشترین میزان سیل  در سیمرغ و بهمنیر بود  که منابع ما برای مواجه با سیل آماده شده است.

وی افزود: گل و لای فراوانی وارد تاسیسات شد و دربرخی مناطق با کاهش افت فشار مواجه بودیم  اما به درستی مدیریت شده است. 27 میلیارد و 350 میلیون تومان بر اثر سیلاب به آب و فاضلاب شهری و 29 میلیارد و 150 میلیون تومان به آب و فاضاب روستایی خسارت وارد شد.

عبدالهی تصریح کرد: خسارت‌هایی که به ما وارد می‌شود باید وضعیت اعتباری را پرداخت کنند که منابع داخلی تاسیسات را به حالت اولیه برگردانیم و هر خسارتی موظف هستیم خدمات را انجام  می‌دهیم و از هرمحلی جبران می‌کنیم.

وی در زمینه افزایش کیفیت تاسیسات گفت: وقوع سیل بی سابقه بود اما هر اقدامی بحث پدافندغیرعامل را در نظر بگیریم تا سریع تر آبرسانی را انجام دهیم که بحث اصلاح شبکه را دربرنامه داریم.

وی گفت: با بارش باران سدهای ما پر آب شد و آب‌های زیرزمینی تاثیر داشت و چشمه‌هایی که کم آب شدند وضعیت خوبی دارند. 88 درصد آب مورد نیاز زیرزمینی است که با برداشت درست آب شرب توسط کشاورزان، برداشت آب زیرزمینی انجام نشد.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز گفت: هدف اصلی ما تامین آب با کیفیت، مطلوب و مناسب است که 90 درصد آب مشترکان استان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

 محمودی افزود:  آبی که از منابع سفره‌های زیرزمینی و سطحی برداشت می‌شود مورد آزمایش و ارزیابی‌های مختلف و متعدد قرار می‌گیرد. آب مصرفی اطمینان لازم را دارد که از مردم می‌خواهیم ازدستگاه تصفیه استفاده نکنند زیرا  آب تصفیه، املاح را کم می‌کند.


سیل مازندران خسارت آب و فاضلاب