برگزیده ها
 شورای نگهبان از اصلاح قانون انتخابات ایراد می‌گیرد

مازندمجلس: عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس گفت: من خود حامی استانی شدن انتخاباتم اما معتقدم مصوبه مجلس دراین باره با این دلیل که حقوق اقلیت‌ها پایمال می‌شود و... مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد.

مازندمجلس: عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در مجلس بیان کرد: فکر نمی‌کنم شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تأیید کند و شورا با این دلیل که با این شیوه انتخابات حق اقلیت‌ها پایمال خواهد شد این مصوبه را تأیید نخواهد کرد.

 

وی افزود: شورای نگهبان با این دلیل که با این شیوه انتخابات باعث می‌شود قومیت‌ها حرف داشته باشند و مشارکت پایین می‌آید به این طرح ایراد خواهد گرفت.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در این طرح در استان‌‌هایی که اقلیت‌های مذهبی (اهل تسنن) از نظر جمعیتی در اقلیت هستند با مشکل مواجه می‌شوند و از سوی دیگر ارتباط مردم با نمایندگان کاهش پیدا می‌کند.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: من خود حامی استانی شدن انتخاباتم اما معتقدم که این طرح مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد.

 

وی در پایان گفت:‌ یک نماینده باید دیده منطقه‌ای و محدود داشته باشد و باید برای کل استان باشد و نماینده مردم کل استان باشد و ما باید به سمتی برویم که با این شیوه کار کنیم.

انتخابات قانون انتخابات مجلس یازدهم