برگزیده ها
احزاب برای افزایش سهمیه خانم‌ها در لیست‌های انتخاباتی تلاش کنند

مازندمجلس: معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه احزاب اصلاح‌طلب در مسیر پررنگ شدن نقش بانوان موفق ظاهر شده‌اند و دیده‌ایم که توجه به زنان در این احزاب خیلی قوی شده است.

مازندمجلس: معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به مخالفت مجلس شورای اسلامی با افزایش سهمیه زنان در لیست‌های انتخاباتی در قالب اصلاح موادی از قانون انتخابات گفت: این پیشنهاد وجود داشت و در دولت هم پیشنهادی مشابه مطرح و تصویب شد اما گویا مجلس در جمع‌بندی خود صلاح نداست به این پیشنهاد فراکسیون زنان رای مثبت دهد. 

وی ادامه داد: نکته‌ای که لازم است در این خصوص مطرح کنم این است که علیرغم مخالفت مجلس، احزاب باید در هر صورت تلاش کنند تا نقش خانم‌ها پررنگ‌تر شده سهمیه آنها در لیست‌های انتخاباتی افزایش پیدا کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه احزاب اصلاح‌طلب در این مسیر موفق ظاهر شده‌اند و دیده‌ایم که توجه به زنان در احزاب خیلی قوی شده است. ما در حال حاضر سی درصد خوبی را در شورای شهر تهران و مجلس شورای اسلامی داریم که برای تهران خیلی موثر است.

وی افزود:  فکر می‌کنم این بانوان توانسته‌اند نمایندگان خوبی برای مردم تهران باشند و امیدوار هستم که این تلاش در احزاب ادامه پیدا کند. 

انتخابات مجلس یازدهم زنان