برگزیده ها
 رهامی: شاهد سستی فعالیت جریان‌های سیاسی برای انتخابات هستیم

مازندمجلس: دغدغه جامعه مسائل معیشتی است و نه انتخابات و همین دغدغه معیشتی بر فضای سیاسی کشور تأثیر گذاشته است.

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شاهد سستی فعالیت جریان‌های سیاسی برای انتخابات هستیم، گفت: دغدغه جامعه مسائل معیشتی است و نه انتخابات و همین دغدغه معیشتی بر فضای سیاسی کشور تأثیر گذاشته است.

محسن رهامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان اجمالا شروع شده ولی خیلی علنی نیست، اظهار کرد: اگر فعالیت‌ها به اسم انتخابات باشد، قانونا می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ بنابراین بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی در شکل جلسات برگزار می‌شود، اما در مجموع نسبت به دوره‌های گذشته انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی در این دوره بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: یک دلیل فعالیت ضعیف اصلاح طلبان انتخابات به فضای عمومی کشور بر می‌گردد. مردم در انتخابات ۹۴ با هزار امید به لیست امید رای دادند و مخصوصاً بعد از انتخابات ۹۶ منتظر ایجاد تحولاتی در کشور بودند، اما با پیش آمدن تحریم‌های مجدد آمریکا و توقف برجام و همچنین کارشکنی‌های داخلی، برخی از وعده‌هایی که به مردم داده شد، محقق نشد.

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: دلسردی جامعه به احزاب و تشکل‌های سیاسی هم سرایت کرده است. مثلاً در روز کارگر و معلم دیدیم که اصناف و تشکل‌های صنفی فعال بودند تا احزاب و هیچ حرکت جدی از سوی احزاب نداشتیم، حتی احزاب از کسانی که در تجمعات معلمان و کارگران دستگیر شدند، حمایت نکردند.

رهامی در ادامه با بیان اینکه هنوز در شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان هم وحدت نظری ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: چهره‌های سیاسی اصلی اصلاح‌طلبان در شورای سیاست‌گذاری حضور ندارند و افرادی که جای آن‌ها آمده‌اند توانایی ایجاد موج در جامعه را ندارند. همه این عوامل موجب شده است که شاهد نوعی سستی در حرکت انتخابات باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جلساتی درباره انتخابات وجود دارد، اما قابل مقایسه با فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دهم نیست، تصریح کرد: در زمان انتخابات مجلس دهم در مقطع زمانه فعلی، ما به اکثر استان‌ها سفر کرده بودیم. من با هادی خامنه‌ای و رسول منتجب‌نیا استان به استان می‌رفتیم و مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کردیم. مردم هم امیدوار بودند که با انتخاب مجلس اصلاح‌طلب، مشکلات آن‌ها حل شود، اما شرایط کشور آن طور که مردم انتظار داشتند فرق نکرد.

وی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: مردم هم با کاهش ارزش پول ملی گرفتار مشکلات معیشتی هستند و مسائل معیشتی برای آنان دغدغه است نه انتخابات. جامعه بیش از آنکه دغدغه سیاسی داشته باشد دغدغه معیشتی دارد و همین مسئله بر فضای سیاسی کشور و انتخابات تأثیر گذاشته است.

اصلاح طلبان مجلس انتخابات مجلس مجلس یازدهم