برگزیده ها
 حذف بروکراسی زائد برای رونق تولید در مازندران ضروری است

مازندمجلس: استاندار مازندران با تاکید بر تقویت کسب و کار در استان، گفت: حذف بروکراسی زائد برای رونق تولید در مازندران ضروری است.

مازندمجلس: احمد حسین زادگان امروز در  نشست شورای  گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برای توسعه و رونق اقتصاد در استان باید  فضای کسب و کار را رونق دهیم که در این مسیر بروکراسی زائد  باید حذف شود.

وی افزود: برخی مشکلات مانند عدم ثبات نرخ مواد اولیه که تابع ارز است را استانی نمی‌توان رفع کرد اما مشکلاتی که مربوط به استان است را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: مواردی که اهمیت بیشتری دارد آمار ارائه شده از طرح ملی پایش محیط وکسب و کار در 38 شاخص نشان می‌دهد فصل زمستان سال گذشته رتبه پنجم را کسب کرد که تقریبا اوضاع اقتصادی در تمام استان‌ها در یک سطح قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه گزارش‌های پایش ملی کسب و کار به صورت فصلی است، کمیته‌های کارشناسی که می‌تواند اثرگذاری استان را بیشتر کند در استان فعال‌تر شوند.

استاندار مازندران بیان کرد: برخی قوانین ملی است و به صورت استانی نمی‌توان آن را تغییر دهیم  که نیازمند شناسایی وضعیت مطلوب است.

حسین زادگان با بیان اینکه امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال رونق تولیدنامگذاری شد، افزود: به منظور حمایت از تولیدات داخل از تشکل‌ها و فعالان اقتصادی، تعامل و مشارکت همه دستگاه‌ها جهت اجرای درست قوانین و مقررات استفاده شود و در این راستا موانع حقوقی که مانع کسب و کار است شناسایی و استخراج شد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبق آمار ارائه شده در این شورا مبنی بر طرح ملی پایش محیط کسب و کار ارزیابی مرکز پژوهش‌ها  ممکن است  آمارها نوسان داشته باشد که باید موارد آنالیز وبررسی شود.

عبدالله رضییان افزود: باید با تعامل بیشتر فضای کسب و کار را نسبت به سال‌های گذشته رونق دهیم.

بی اعتقادی ادارات به قانون فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: قانون بهبود کسب و کار  بسیار شفاف است که متاسفانه برخی دستگاه‌های  اجرایی اعتقادی به این امر ندارند و اجرا نمی‌کنند.

عبدالله مهاجر دارابی افزود: مالیات، تامین اجتماعی و بانک‌ها شاخص مشکلات تولید استان است  که البته سال گذشته بانک‌ها بیشتر پای کار بودند که انتظار داریم با حمایت بیشتر تولیدکنندگان مشکلات عرصه تولید رفع شود.

وی بیان کرد: 40 درصد مصوبات سال گذشته شورا در حال اجرایی شدن بوده که دبیرخانه فعال‌تر شود و اگر کمک ادارات دیگر نباشد عملا بخش خصوصی در عمل نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مهاجر گفت: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شد، اتاق بازرگانی بسته رونق را آماده کرد دستگاه‌های اجرایی  مصوبات این شورا را اجرا کنند تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در بنگاه‌ها  واحدهای تولیدی داشته باشیم.

معاون استاندار مازندران گفت: برای نتیجه بهتر کمیته‌های کارشناسی و بررسی در شورا تشکیل شود تا مصادیق با رعایت مسائل حقوقی، اجرایی و اداری تنظیم ودر شورای گفت‌وگو مطرح و تصمیم‌گیری شود.

حسن خیریان‌پور افزود: برای رفع مشکلات باید این شورا مصوبات ملی را که کارکرد ملی دارند به شورای گفت‌وگوی کشور ارائه دهد.

وی بیان کرد: برگزاری این جلسات باید خروجی داشته باشد زیرا یکی از معیارهای ارزیابی تعداد برگزاری جلسات و تعداد مصوبات است و از ظرفیت قانونی شوراها و کارگروها حداکثر استفاده را جهت بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.

خیریان‌پور با بیان اینکه یکی ار شوراهای موثر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است که باید اثرگذاری و خروجی مناسب داشته باشد، تصریح کرد: قوانین، بخشنامه‌ها یا مصوبات مزاحم که برای کسب و کار ایجاد مشکل می‌کند حذف و قوانین جدید تصویب شود.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز گفت: طبق گزارش پایش ملی فضای کسب و کار کسب رتبه پنجم آمار خوبی برای مازندران است که باید آیتم‌ها  و شاخص‌ها را رده بندی و اولویت بندی کنیم تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی افزود: برخی موارد تابع فضای عمومی کشور است که باکار کارشناسی مشکلات را می‌توان رفع کرد

مازندران حسین زادگان رونق تولید کسب و کار