برگزیده ها
لزوم وحدت اصولگرایان در انتخابات

مازندمجلس: دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر وحدت اصولگرایان در انتخابات، گفت: عدم همگرایی به رقیب کمک می‌کند تا بتواند با تکثر آرا طرف مقابل، به آرای منسجمی برای خود دست یابد.

مازندمجلس: مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره فعالیت جمعیت متبوعش در انتخابات ۹۸، گفت: پرداختن به مقوله مهم انتخابات از کارکردهای احزاب برای مشاوره دادن به جامعه است و جامعه برای تحول و نو شدن نیازمند برگزاری انتخابات خوب و رو به جلو است.

وی با بیان اینکه موضوع انتخابات است که از یک سو قوه مقننه در ترکیبی جدید را تنظیم می‌کند و از سوی دیگر از طریق قوه مقننه، قوه مجریه را در یک چارچوب مشخص قرار می‌دهد، افزود: بنابراین اهمیت انتخابات برای احزاب و جامعه بسیار بالاست.

دبیرکل جمعیت جانبازان اضافه کرد: ما هم به عنوان یک جمعیت که در راستای اهداف انقلاب و امام (ره) و رهبری حرکت می‌کنیم، به طور جد در این قضایا ورود خواهیم داشت.

شاکری گفت: جمعیت جانبازان، هم در داخل خود و هم در تعامل با دیگر احزاب و هم در جریان کلی انتخابات، تعامل، نشست‌ها و جلساتی در سطوح مختلف دارد.

وی در مورد ضرورت ائتلاف بین احزاب اصولگرا، خاطرنشان کرد: این موضوع تدبیری عقلایی و طبیعی است. وضعیت موجود در حوزه مدیریت اجرایی کشور ناکارآمد است و نظارت بر امور بسیار ضعیف است، حجم وعده‌های عمل نشده فراوان و فشار گرانی در گروه صاحبان درآمدهای ثابت، طاقت فرسا است و به همین دلیل سرمایه و ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده نمی‌شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: حال نیروهای انقلاب و کسانی که معتقد به تحول هستند باید با یکدیگر همگرایی داشته باشند. منشور گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز به درستی در این زمینه ورود کرده است.

شاکری می‌گوید: لازمه اجرای این بیانیه آن است که موضوع همگرایی حتی در دستور کار خانه احزاب قرار گیرد و همه احزاب معتقد به منافع ملی و قانون اساسی با هر نگاهی، محتوای این منشور را عملی سازند.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروهای انقلاب در همین جهت حرکت می‌کند، گفت: از این منظر پدیده همگرایی را عقلی و منطقی می‌دانم که ائتلاف راهبردی و میدانی بین اصولگرایانی که با یکدیگر همفکر هستند، از امور ضروری و بدیهی است و در گذشته هم تجربه‌های شیرین از این دست را داشته‌ایم و در هر مقطعی که جریان نیروهای انقلاب با یکدیگر همگرایی، هماهنگی و ائتلاف داشتند، موفق بوده‌اند و هربار که فهرست‌های متعدد ارائه داده‌اند، رأی آنها تقسیم شد و نتیجه مطلوبی حاصل نگردید.

دبیرکل جمعیت جانبازان ادامه داد: بی تردید، وحدت راهبردی و اقدام مشترک میدانی باید در کنار هم شکل بگیرد.

شاکری همچنین درباره تشکیل جلسات وفاق و همگرایی بین اصولگرایان، گفت: بنده در جریان این برنامه‌ها و جلسات هستم. وحدت کلمه گفتمانی دوستان و اعتقاد به شعار «همه با هم و نه همه با من» پدیده خوش یمنی است که نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: مجموعه نیروهای انقلاب در ذیل شورای وحدت، جلساتی را به صورت زنجیر وار برگزار می‌کنند و بنا هم بر این است که همین ضرورت عقلی که در همگرایی وجود دارد، در این دوره با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که از دوره‌های قبل داشتیم، بیشتر و گسترده‌تر رعایت شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه هر حزبی که از مجموعه نیروهای انقلاب فاصله بگیرد، ضمن آنکه به طور قطع نخواهد توانست رأی جامعه را به دلیل واگرایی به خود اختصاص دهد، افزود: شاید به طور غیر مستقیم کمکی نیز به رقیب می‌کند تا بتواند با تکثر آرا طرف مقابل، به آرای منسجمی برای خود دست یابد.

شاکری گفت: این تجربه در دوره‌های قبل وجود داشته است؛ هرگاه نیروهای انقلاب با یکدیگر رقابت فرساینده کردند، با آنکه جمع آرایشان در برخی از حوزه‌ها حتی بیش از دو برابر رقیب بود اما به علت تکثر آرا و رقابت مزاحم، بازنده شدند.

انتخابات مجلس یازدهم اصولگرایان