برگزیده ها
 اراده انقلابی راهکار برون‌رفت از بن‌بست برجام است

مازندمجلس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا و موضع غیرسازنده و منفعلانه اروپا در برجام، گفت: اراده انقلابی راهکار برون‌رفت از بن‌بست برجام است.

مازندمجلس: علی محمد شاعری در ارتباط با واکنش اخیر دولت نسبت به بدعهدی آمریکا و موضع غیرسازنده و منفعلانه اروپا اظهار کرد: تکیه کردن بر این فرآیند با توجه به شرایط جدید پیش آمده یک امید واهی است که سرابی بیش نیست.
وی با بیان اینکه مجلس از هر موضع مقتدرانه و عزتمندانه مطابق با مفاد برجام حمایت می‌کند، تصریح کرد: انتظار داریم که این موضع انقلابی همچنان تداوم داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قبول داریم در برجام تضمین‌های مناسبی دریافت نکردیم، افزود: برای برون‌رفت از مشکلات برجام و پس از آن نیاز داریم که موضع انقلابی و اساسی در قبال آمریکا و اتحادیه اروپا گرفته شود.

وی با اعلام اینکه ایران کشور مقتدری است و ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه در اختیار دارد، گفت: قدرت استقامت و مقاومت ما در دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده و سند محکمی برای مبارزه با ظلم، ستم و زیاده‌خواهی است.
شاعری خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس ثابت کردیم زیر بار ظلم و ستم نمی‌رویم و برای حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ منافع ملی از جان خود هم می‌گذریم.

وی با بیان اینکه مردم ایران و جوانان، مرعوب جنگ روانی و آشوب تبلیغاتی رسانه‌های غربی نمی‌شوند، افزود: دشمن تلاش دارد با تهدید و تحریم امتیازات بیشتری از مردم ایران بگیرد، اما تاریخ ثابت کرده ما اهل باج دادن نیستیم.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما بارها و بارها تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردیم.

وی با اعلام اینکه در طول 40 سال انقلاب اسلامی ایران کدام دوره را سراغ دارید که کشور ما تحریم نبوده است، افزود: بیشتر موفقیت‌های کشور در دوران تحریم به دست آمده است.

شاعری خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده است کشورهای استعماری به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و ما نباید در برجام به آمریکا و ایادی آنها دلخوش می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در برجام فرصت‌سوزی زیادی شده است، افزود: این فرصت‌سوزی‌ها را باید با تداوم موضع انقلابی در برابر دشمنان ایران اسلامی جبران کنیم.

نماینده مردم شرق استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف مدیریتی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی گفت: همه مشکلات به برجام گره خورده است درصورتی که در کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای هم‌پیمان به ویژه روسیه، ترکیه، چین، هند، پاکستان، عراق و دیگر کشورهای همسایه به صورت کلی به دلیل دلخوش بودن به برجام نادیده گرفته شده است.

شاعری بیان کرد: توسعه همکاری تجاری با کشورهای همسایه و آسیای شرقی مورد تاکید مجلس است به شرطی که عزت و اقتدار مردم ایران در این روابط حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید پیش‌بینی بدعهدی‌های آمریکا و ایادی آنها را می‌کرد، گفت: دولت باید گزینه‌های مختلف اقتصادی را در دوران‌های مختلف مدنظر قرار می‌داد و تصمیم‌گیری‌ها نباید لحظه‌ای اتخاذ شود و ما باید برای هر تصمیم دشمن برنامه‌های مناسب طرح ریزی می‌کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به جهت وسعت جغرافیایی و استعدادها و ظرفیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند در هر شرایط تصمیم‌های خوبی برای برون رفت از مسائل و مشکلات اتخاذ کند.

وی با اعلام اینکه دوران مدیریت لحظه‌ای و تصمیم‌گیری‌ها فاقد پشتوانه علمی به سر رسیده است، گفت: استفاده از ظرفیت جوانان، نخبگان و فرهیختگان به صورت ویژه در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

شاعری گفت: در حال حاضر دولت نیاز دارد از ظرفیت‌های علمی جوانان و نخبگان و افراد دلسوز و متعهد برای مدیریت کشور استفاده کند، این ظرفیت در کشور به صورت جدی وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم اما طی سال‌های اخیر شاهد فرصت‌سوزی‌های فراوانی در این بخش ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه اتحاد مردم ما در برابر دشمنان بزرگترین پشتوانه برای برون رفت از تهدیدات است، گفت: دشمن تهدید به گزینه نظامی را همزمان با جنگ روانی در دستورکار خود قرار داده تا به خیال واهی خود مردم ما را مایوس و اعتماد مردم به نظام را از بین ببرد و به تدریج زمینه فروپاشی نظام را فراهم کند اما اینها تنها شعار و برای ایجاد هراس در دل کسانی است که ایمان آنها ضعیف است، دشمنان اطلاع کافی از ظرفیت‌ها و قدرت نظامی ما دارد به همین دلیل با توجه به اظهارات رهبر انقلاب اسلامی جنگ نظامی نمی‌شود اما دشمن جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را همیشه در دستور کار خویش دارد.

نماینده مردم شرق استان مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سایه اتحاد مردم ایران و بهره‌گیری از نخبگان و چهره‌های علمی و استفاده از ظرفیت داخلی سایه جنگ اقتصادی از کشور رخت می‌بندد به شرطی که مدیران نالایق برکنار و نیروی تازه نفس و خبره علمی جایگزین این افراد شوند.

وی افزود: برجام فرصت‌های زیادی را از کشور گرفته است نباید به ادامه آن دلخوش باشیم، در کشور بیش از هزار و 600 میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که در حال حاضر به سمت سفته‌بازی و دلال‌بازی هدایت شده و به جای استفاده از این ظرفیت در تولید و رونق اقتصادی به سمت خرید املاک هدایت شده که اگر مدیریت صحیح در کشور وجود داشت از این ظرفیت در ایجاد اشتغال، رونق تولید، بهبود صادرات، کارآفرینی و توسعه رونق اقتصادی استفاده می شد.

شاعری گفت: مردم و مجلس از موضع انقلابی اخیر دولت در قبال بدعهدی و بی‌مسؤولیتی آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت می‌کنند به شرطی که این اقدام انقلابی دولتمردان تداوم داشته باشد و پس از آن برای مدیریت کشور برنامه‌ریزی جدیدی بر پایه محاسبات علمی طرح ریزی شود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران مدیریت سنتی به سر آمده و باید نقشه راه جدید مبتنی بر مدیریت علمی و نوین در کشور پیاده‌سازی شود.

شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس علی محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اراده انقلابی راهکار برون‌رفت از بن‌بست برجام است