برگزیده ها
روز دادگاه، مستندات زیادی علیه برخی مدیران ارائه می‌کنم/  کاش پرونده «رضوی» را بدون نام «شریعتمداری» بررسی کنیم

مازندمجلس: یکی از متهمان بانک سرمایه که قرار است روز سه‌شنبه به اتهاماتش رسیدگی شود، گفت: من از این دادگاه‌ها نمی‌ترسم؛ اشخاص دیگری از جمله مدیران فعلی بانک سرمایه باید بترسند.

مازندمجلس: سیدمحمدهادی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در اظهارنظری در خصوص آغاز دادگاه خود از روز سه‌شنبه گفت: به عنوان نخستین مساله پرونده بنده با پرونده مدیران بانک سرمایه و پرونده سایر متهمان جدا است که متاسفانه در رسانه‌ها اینطور مطرح شده که پرونده بنده با ۳۰ متهم دیگر مشترک است. ما دو پرونده جدا داریم؛ یکی از سوالات من این است که آیا واقعا ۳۱ نفر در یک دادگاه محاکمه می‌شوند؟ چرا که پرونده من تنها با آقای احسان دلاویز یکی است. 

اصل داستان فراموش شده که بدهکاران بانکی اشخاص دیگری هستند

وی افزود: ما خیلی منتظر بودیم که این دادگاه آغاز شود و خیلی خوشحال هستیم که قضاوت این پرونده را به آقای مسعودی‌مقام واگذار کرده‌اند که انسان باسواد، متدین و قوی هستند و می‌دانم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. 

رضوی در خصوص بزرگنمایی نام خود در رسانه‌ها گفت: ظلم رسانه‌ای در حق من این است که چون نام رضوی به واسطه انتساباتش بزرگ است، روی این نام مانور داده می‌شود. اصل داستان فراموش شده که بدهکاران بانکی اشخاص دیگری هستند.

مدیران فعلی بانک سرمایه باید بترسند که امروز ژست عدالت‌طلبانه گرفته‌اند

وی در رابطه با پیش‌بینی خود در رابطه با روند دادگاه هم گفت: دادگاه علنی است و همه باید نوع دفاعیات من را ببینند. من از این دادگاه‌ها نمی‌ترسم؛ اشخاص دیگری از جمله مدیران فعلی بانک سرمایه باید بترسند که امروز ژست عدالت‌طلبانه گرفته‌اند. ما دو سال است که منتظر آغاز دادگاه هستیم. 

متهم پرونده بانک سرمایه با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند اشتیاق ما برای شروع دادگاه فرار رو به جلو است، گفت: ما فرار روبه جلو نمی‌کنیم اما می‌دانیم وقتی دادگاه علنی است، برخی اشخاص نمی‌توانند ژست بگیرند و فریاد «آی دزد!» سر دهند. 

می‌خواهم با مستندات از فساد عظیم مجموعه بانک سرمایه صحبت کنم

این فعال اقتصادی گفت: من جزو بدهکاران بانک سرمایه نیستم، من تسویه کرده‌ام و می‌خواهم در دادگاه با مستندات از فساد عظیم مجموعه بانک سرمایه صحبت کنم. من از آغاز، شکل‌گیری پرونده هادی رضوی را در دادگاه بیان شرح خواهم داد. در این دادگاه خیلی از افرادی که در سیر پرونده دخیل بودند، دچار مشکل خواهند شد؛ چراکه نمی‌خواهم این باب باز شود که برای برخی با ظلم پرونده باز کنند. مستندات من کامل است.

روز دادگاه، مستندات زیادی علیه برخی مدیران ارائه خواهم داد

وی ادامه داد: موضوع من با ۳۰ نفر دیگر متفاوت است و حجم پرونده من هم نسبت به دیگران کوچک‌تر است اما طوری مطرح می‌شود که گویی من سرلیست یک شبکه هستم. قطعا روز دادگاه، من مواجهه عجیبی با مدیرانی از بانک خواهم داشت و مستندات زیادی علیه برخی مدیران ارائه خواهم داد. 

وی افزود: ما ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم و به وسیله واگذاری یک ملک تسویه کردیم. در دادگاه آقای بخشایش، نماینده دادستان گفتند ملک ما ۲۰ میلیارد ارزش داشته و ما گران‌نمایی کرده‌ایم. ما در این خصوص هم مستندات ارائه خواهیم کرد. ما می‌خواهیم بدون هیاهو پیش برویم اما برخی مدیران فعلی بانک سرمایه باید جواب پرونده‌سازی علیه بنده را بدهند. من مطالب عجیبی را علیه مدیران بانک سرمایه مطرح خواهم کرد. فعلا نمی‌خواهم از اشخاص نام ببرم اما در روند دادگاه با مستندات، علیه برخی مدیران فعلی بانک سرمایه صحبت خواهم کرد.

هزینه‌های ساخت سریال شهرزاد بسیار معقول بود اما برخی رسانه‌ها جوسازی کردند

رضوی با اشاره به اینکه پرونده بنده خاص است، گفت: حجم پرونده بنده کوچک است اما محتوای عجیبی دارد. هنوز اتهام من اثبات نشده می‌گویند پول کثیف وارد سینما شده است. در سریال‌سازی برخی از بنیاد فارابی وام ۴ درصد و صفر درصد می‌گیرند اما من وام ۳۰ درصد گرفتم. در فصل نخست شهرزاد که بنده بودم هیچ هزینه‌ای اضافه نشد و همه هزینه‌ها توسط آقای سعید ملکان به خوبی کنترل شد. هزینه‌های ساخت این سریال بسیار معقول بود اما برخی رسانه‌ها جوسازی کردند.

گویا قرار است نام بزرگی مطرح شود تا باقی افراد نادیده گرفته شوند!

وی تاکید کرد: کاش پرونده رضوی را بدون نام شریعتمداری بررسی کنیم. آیا اگر تنها رضوی نامی باشد، این رقم باعث به وجود آمدن این میزان هیاهوی رسانه‌ای می‌شد؟ گویا قرار است نام بزرگی مطرح شود تا باقی افراد نادیده گرفته شوند. 

در روند دادگاه می‌بینید که پرونده رضوی آنقدر هم بزرگ نیست

رضوی در پایان گفت: من دوست داشتم دادگاه علنی باشد تا بگویم اگر رضوی داماد محمد شریعتمداری نبود و مواضع سیاسی علیه جناح اصلاح‌طلب نداشت، باز هم اینقدر بزرگ می‌شد؟! گویا قشنگ است چپ و راست را با هم در یک دادگاه بزنیم. در روند دادگاه می‌بینید که پرونده رضوی آنقدر هم بزرگ نیست و براساس حاشیه انقدر بزرگ شده است. 

بانک سرمایه هادی رضوی دادگاه انقلاب