برگزیده ها
احتمال تغییر زمان استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: می‌توانیم زمان استعفاها را 3 ماه عقب‌تر ببریم.

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت اگر شورای نگهبان به مهلت زمانی استعفای افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، ایراد وارد کند، می‌‍توانیم زمان استعفاها را از خردادماه به شهریور ماه تغییر دهیم.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگویی، در خصوص سرنوشت اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس توسط وزارت کشور تهیه شده و از 2 خرداد ماه روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از 9 خرداد تا 16 خرداد ماه افرادی که قصد کاندیداتوری دارند و دارای مسئولیت هستند باید استعفا دهند.وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلی انتخابات آمده بود که که زمان استعفاها کاهش یابد، افزود: ترجیحا 3 ماه باید قبل از ثبت نام، استعفاها انجام شود اما طبق قانونی فعلی 6 ماه قبل از انتخابات استعفاها انجام می‌شود.

کولیوند ادامه داد: منتظریم شورای نگهبان برگرداند و اگر ایراد شورای نگهبان این باشد، می‌توانیم زمان استعفاها را 3 ماه عقب‌تر ببریم و در شهریور ماه استعفاها انجام شود، اگر این اتفاق رخ دهد این قانون می‌تواند مبنای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایرادات شورای نگهبان طوری باشد که رفت و برگشت‌ها با زمان‌بندی انتخابات مصادف شود و تعدادی از مسئولان که قصد شرکت در انتخابات دارند، استعفا بدهند، طبیعتا این قانون برای دوره دوازدهم انتخابات مجلس مبنای برگزاری انتخابات می‌شود و این دوره اجرائی نمی‌شود.

انتخابات مجلس مجلس یازدهم