برگزیده ها
استراتژی انتخاباتی پیشرفت و عدالت نهایی شد/ پایبند به وحدت هستیم

مازندمجلس: دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اعلام اینکه استراتژی انتخاباتی تشکل متبوعش نهایی شده است، گفت: ما پایبند به وحدت اصولگرایان هستیم.

مازندمجلس: محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار درباره فعالیت انتخاباتی تشکل متبوعش، گفت: در حال حاضر در حال راه اندازی دفاتر استانی هستیم؛ هفته گذشته شورای مرکزی و دبیر استان خوزستان را مشخص کردیم و تقریباً هر هفته یک یا دو استان را راه اندازی می‌کنیم.

وی افزود: در کمیته سیاسی جمعیت، استراتژی انتخاباتی نهایی شده است و به خصوص در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی استراتژی معینی را اتخاذ کرده‌ایم.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به اهمیت اتحاد بین احزاب اصولگرا، تاکید کرد: اتحاد یک شرط عقلایی و لازم برای فعالیت سیاسی است و دو جناحی که سرمایه اجتماعی تقریباً برابری دارند، اگر در بین آنها انشقاق ایجاد شود به نتیجه نمی‌رسند. تجربه هم نشان داده که هر جناحی که دچار چند دستگی شود، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آورد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر وحدت بین اصولگرایان را داشته‌ایم اما آنچه که باید حتماً رعایت شود این است که ما خارج از موضوع وحدت به مؤلفه‌های دیگری هم نیاز داریم که مهمترین آنها تغییر روش، رفتار و همچنین باورپذیری نقش مردم است که باید به معنای واقعی کلمه آن را در همه شئون سیاسی، اجتماعی و کنشگری‌های خود بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید مردم باوری خود را افزایش دهیم، اظهار داشت: البته این مهم در اصولگرایان به صورت عادی بیشتر از اصلاح طلبان است اما نتوانسته‌ایم این موضوع را به درستی ارائه دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه داشت، بحث جوان‌گرایی است. این مورد می‌تواند مهمترین ویژگی مخصوص جریان اصولگرایی باشد.

پیرهادی اضافه کرد: باید با جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان کارها را پیش ببریم و پیشکسوتان سیاسی کارها را به جوانان بسپارند.

وی همچنین درباره جلسات وحدت اصولگرایان، گفت: ما نیز همانند همه جریان‌های اصولگرایی در این جلسات شرکت می‌کنیم. این شورا فعلاً به دنبال تهیه مکانیسم تشکیل شورای وحدت در استان‌ها است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت افزود: موضوع دیگری که در حال حاضر در شورای وحدت در حال بررسی است، سازوکار ورود به مجلس شورای اسلامی است، شورای وحدت نقش جوانان و سپردن کار به آنها را نیز در دستور کار دارد که طی چند جلسه آینده به نتیجه خواهد رسید.

پیرهادی با بیان اینکه ما زمانی که پذیرفته‌ایم در شورای وحدت شرکت کنیم، متعهد به تصمیمات آنها هم هستیم، اظهار داشت: مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد که خدا را شکر تا به امروز همه افراد با روحیه همگرایی کار را دنبال کرده‌اند و ما هم ملزم هستیم که همگرایی را حفظ کنیم.

وی گفت: حال اگر ما ببینیم که در جریان اصولگرایی هیچ تغییری در روش‌ها رخ ندهد به صورت مستقل عمل خواهیم کرد اما تا به امروز همه بزرگان اصولگرایی به دنبال تغییر روش هستند که برای ما نیز مطلوب است.

انتخابات نواصولگرایی جمعیت پیشرفت و عدالت اصولگرایی مجلس یازدهم