برگزیده ها
اگر مسائل داخلی دربحث اقتصاد را رفع کنیم  می‌توانیم گام بلندی در جهت رفع معضل اجتماعی برداریم

مازندمجلس: رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر رونق تولید واحدهای صنعتی استان، گفت: ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی مازندران افزایش یابد.

مازندمجلس: ولی الله نانواکناری اظهار داشت: در شرایط کنونی ورود به مسائل اقتصادی یک جهاد مقدس است که می تواند مشکلات جامعه را رفع کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال بر موضوع اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و رونق تولید تاکید دارند که شرایط اجتماع امروز ما می‌طلبد در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشیم.

نانواکناری تصریح کرد: سرلوحه مشکل ما بیکاری به ویژه عدم اشتغال فارغ التحصیلان تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی شد لذا می‌طلبد همه مسئولان اعم از دولت، نمایندگان مجلس، تشکیلات قضایی در این زمینه ورود پیدا کنند که بخش خصوصی می‌تواند در امر رونق اقصاد و تولید ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر مسائل داخلی دربحث اقتصاد را رفع کنیم  می‌توانیم گام بلندی در جهت رفع معضل اجتماعی برداریم و در سه سطح صنعت، کشاورزی  و خدمات در بحث صادرات استان اقدام موثری داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: مازندران در زمینه کشاورزی در بحث خودکفایی در تولید مرکبات، کیوی، تامین پروتئین، برنج و دیگر محصولات نقش مهمی دارد و با توجه به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر بازار مصرف هستند در این زمینه ضعیف عمل کردیم.

وی افزود: توانمندی و ظرفیت در مازندران در حوزه صادرات چندین میلیون دلار می‌تواند باشد اما اکنون صادرات زیر500 میلیون دلار است و این آمار نشان می دهد در این عرصه ناتوان ورود پیدا کردیم.

نانواکناری گفت: البته ممکن است دولت و بخش خصوصی مشکلاتی در این زمینه داشته باشند که پارلمان دوستی طرف روسی بسیار ملتمسانه واردات کشور ما را دنبال می‌کردند قول دادند هر مانع طرف تجار ایرانی را رفع کنند اما صادرات به کندی انجام می‌شود که باید سرمایه‌گذاران و تجارداخلی ورود پیدا کنند و موانع صادرات را درپارلمان روسی رفع تاحجم صادرات در کشورهای حاشیه دریای مازندران را افزایش دهیم و این  موارد مسائلی است که می‌تواند در امر رونق تولید کمک کند.

وی تصریح کرد: در بحث خدمات صنعت توریسم می ‌واند در جهت اشتغال به کاربرده شود و مازندران از تمام لحاظ زمینه گردشگری مناسب را برای میهمانان دارد.

مازندران صادرات مجلس نانواکناری