برگزیده ها
 رئیس جمهور از اختیاراتش استفاده نمی‌کند

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هرچند دست رئیس جمهور در برخی حوزه‌ها بسته است اما آقای روحانی در حوزه‌هایی که اختیار دارد نیز کاری از پیش نبرده است.

مازندمجلس: محمود صادقی با اشاره به سالروز انتخاب حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: این 2 سال پر از بیم و امید بوده است، از یک سو امیدهای فراوانی برانگیخته شد، اما بسیاری از آن‌ها برآورده نشده است، علت اینکه چرا بسیاری از آن‌ها برآورده نشده را باید تفکیک کرد تا بتوانیم منصفانه وضعیت را ارزیابی و قضاوت کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از علت‌های عدم برآورده شدن امیدهای ایجاد شده پس از پیروز شدن روحانی، عوامل بیرونی هستند که شامل حوادث غیرمترقبه طبیعی مانند سیل و زلزله می‌شود، همچنین در حوزه سیاست خارجی دولت نیز آمریکا از برجام خارج شد و مداخلاتی که نهادهای موازی در همه کارهای دولت می‌کنند سبب شده تا شاهد ضعف‌هایی باشیم.

رئیس جمهور در حوزه‌هایی که اختیارهم داشته، کاری انجام نداده است

وی افزود: شاید نتوانیم عوامل بیرونی را کنترل کنیم اما متغیرهای درونی که قابل کنترل هستند را آقای روحانی می‌تواند کنترل کند و در این بخش‌ها که اختیار دارد نمی‌تواند بگوید اختیار ندارم.

صادقی ادامه داد: آقای روحانی باید بگوید در کدام حوزه‌ها اختیار دارد؟ همچنین باید توضیح دهد در بخش ‌هایی که اختیار داشته چه کار کرده است؟ ما معتقدیم رئیس جمهور در بخش‌هایی هم که اختیار داشته آن چنان که باید و شاید عمل نکرده است، بی‌انصافی نمی‌کنیم اما طبیعتا عوامل متعددی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی موثر بوده اند که هیچکدام از این‌ها قابل قبول نیست و آقای روحانی به گونه‌ای ضعف های دولت خود را فرافکنی می‌کند.

رئیس جمهور از فرصت باقیمانده مجلس دهم استفاده کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2 سال دیگر دولت آقای روحانی فرصت دارد و یک سال از این فرصت را با این مجلس باید سپری کند، گفت: در دیدار حقوقدانان با رئیس جمهور گفتم که یکسال فرصت همکاری داشتن با این "مجلسِ همراه" مهلت کمی نیست، دولت باید از این فرصت یک ساله حداکثر استفاده را ببرد و تعامل و هم افزایی بیشتری داشته باشد و انتقادها را بپذیرد و سخنان ما را حمل بر تبیلغات انتخاباتی نکند.

سخنان من با انگیزه تبلیغاتی نیست

وی افزود: برای شخص خودم اهمیت انتخابات آینده مجلس صفر است و آقای روحانی باید بداند این سخنان من با انگیزه تبلیغاتی نیست، متاسفانه بعضی از توهمات باعث نتیجه گیری‌های غلط می‌شود، دولت از این فرصت و انتقاد منتقدین استفاده کند و ضعف‌های داخلی دولت را شناسایی و موانع را رفع کند.

صادقی اظهار داشت: سال گذشته زمانی که چند وزیر جدید معرفی شدند، از آقای روحانی پرسیدم با چه هدفی این وزرا را معرفی می‌کنید؟ آیا این وزرا متناسب با اهداف رئیس جمهور هستند یا خیر؟ به عقیده من برخی وزرا با اهداف دولت همسو نیستند و اکنون نیز نتیجه این عدم همسویی را می‌بینیم.

تیم دولت در زمینه اقتصاد و معیشت منسجم نیست

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تیم دولت در زمینه اقتصاد و معیشت منسجم نیست، یک وزارت خانه به دنبال تفکیک وزارت بازرگانی است اما وزارتخانه دیگری برای نتیجه نگرفتن این تفکیک تلاش می‌کند. آقای روحانی شما مدیر هستید و باید وزرا را هماهنگ کنید.

عدم هماهنگی مسئولان دولتی در زمینه تفکیک وزارتخانه‌ها غیرقابل قبول است

وی افزود: این موضوع برای من به عنوان نماینده مجلس غیرقابل قبول است که یک وزارتخانه برای تفکیک لابی کند و وزارتخانه دیگری در نقطه مقابل تلاش کند تا این هدف عقیم بماند، به شکلی حاد مشکلات وجود دارد و نشان می‌دهد بدنه هماهنگ دولت با یکدیگر هماهنگ نیستند.

رئیس جمهور با اختیاراتی که دارد نمی‌تواند بگوید بازار وِل است

صادقی ادامه داد: در دیدار با رهبری، آقای روحانی گفتند "بازار وِل است" این موضوع یک اعتراف بزرگ است. "چرا بازار ول است؟" مسئول اول، دولت است و به بهانه اینکه وزارت بازرگانی تفکیک نشده، نمی‌تواند بگوید بازار وِل است. اگرچه تفکیک انجام نشده اما کنترل بازار قدرتی است که درون دولت باقی مانده و این اختیار از دولت خارج نشده و در حیطه اختیارات دولت است. رئیس جمهور به جای تلاش برای تفکیک، باید معاونت‌های وزارت‌خانه‌هایی مانند صمت را تقویت کند.

مردم اگر بدانند مشکلات مدیریت شده به آرامش می‌رسند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در مضیقه هستند و نگرانی آن‌ها از این است که کارها رها شده است، اگر مردم بدانند که مشکلات مدیریت شده، به آرامش می‌رسند، گفت: همه چیز از هم گسیخته و رها شده است و همین شرایط مردم را دچار ترس و اضطراب می‌کند.

صادقی اظهار داشت: انتظار داریم که در دو سال آینده تعامل دولت با مجلس منسجم‌تر باشد و ثانیا در مدیریت مجموعه کابینه دولت، رئیس جمهور باید فعال تر باشد و منسجم عمل کند، چه وزرا و چه بدنه‌های زیر مجموعه وزرا باید کار بیشتری انجام بدهند تا مشکلات رفع شود.

دولت روحانی مجلس