برگزیده ها
نابسامانی‌ها محصول تفکر «اصلاحات» و «اعتدال» است

مازندمجلس: پژمانفر گفت: نابسامانی ها محصول دو تفکر اصلاحات و اعتدال است که با در دست گرفتن فرمان مجلس و دولت، این وضع را بر کشور تحمیل کرده‌اند.

مازندمجلس: حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: در این چند سال، دشمنان تمام همت خود را فشار بر مردم و مأیوس کردن آنها قرار دادند، به امید اینکه تابستانی داغ را در ایران تجربه کنند و یا ۴۰ سالگی انقلاب را مردم ما نبینند. مردم ما همیشه پای انقلاب و باورهای خود ایستاده و تلاش کردند که این خواب پریشان دشمنان، هیچ موقع تعبیر نشود.

وی با بیان اینکه مناسب است در روزهایی که مجلس در آستانه انتخابات هیئت رئیسه برای شروع سال چهارم است، یک نگاهی به گذشته داشته باشیم، افزود: جای تردید نیست که وضع موجود و نابسامانی‌های ایجاد شده در کشور محصول دو تفکر اصلاحات و اعتدال است که با مشارکت خود و با در دست گرفتن فرمان مجلس و دولت، این وضع را بر کشور تحمیل نموده اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: آغاز این اتفاقات، تصمیم غلطی بود که در موضوع برجام، این اکثریت در مجلس و دولت انجام دادند که نتیجه آن، چیزی جز حقارت، خسارت و عقب افتادگی برای کشور ما نبود.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: امام فرمودند «مجلس باید در رأس امور باشد» اما باید اعتراف کرد که مجلس دهم هیچ وقت در حل مسائل ضروری، معیشتی و اساسی مردم اقدامی نکرد و در یک کلام، در رأس امور ریل گذاری و نظارتی که منجر به نجات کشور باشد، اقدامی انجام نداد. که این امر چیزی نیست که در جایی غیر از ترکیب مجلس دلیل آن را جستجو کرد.

وی تاکید کرد: همه ملت ایران می‌دانند دو طیف اصلاحات و حامیان دولت که امروز در تلاش هستند، صندلی ریاست مجلس را به دست خود بگیرند، تلاشی برای حل مشکلات مردم نکردند و تاکید می‌کنم که وضع موجود حاصل فکر و تصمیمات آنها بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه فراکسیون نمایندگان ولایی در این مجلس در اقلیت قرار داشت و با وجود در اقلیت بودن، تمام تلاش خود را در تأثیرگذاری و اصلاح وضع موجود به کار گرفت، اظهار داشت: اما روشن است که نتوانستیم بسیاری از وظایف خود را به صورت تمام و کمال انجام دهیم و این دلیلی ندارد جز اینکه ما در مجلس در اقلیت هستیم و مردم بدانند که نقش دو طیف موجود را در وضع کنونی مؤثر می‌دانیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم به جانب داری از طرفی، مشی آنها را برگردن بگیریم.

پژمان‌فر اضافه کرد: به همین جهت فراکسیون ولایی تصمیم دارد فهرست مستقلی را در مجلس اعلام کند تا تحت عنوان مشترکی از جریانات قرار نگیرد.

وی همچنین در تذکری به رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد با دانه درشت‌ها و رانت خواران را یک ضرورت بدانند، گفت: چه معنا دارد که یک جوان ۱۰۰ میلیارد تومان را چیزی نداند و به واسطه خویشاوندی، رانت ایجاد بکند و با او برخورد جدی صورت نگیرد.

این نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور، افزود: تعلل و دست به دست کردن شما در رساندن ۱۴ میلیارد دلار به صورت سهمیه بندی به مردم که قانون تکلیف بر شما کرده است، امری است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

پژمان‌فر گفت: امیدواریم تأخیر ۳ ماهه صورت گرفته و خسارت‌های ایجاد شده، شما را متنبه کرده باشد که دست از لجبازی برداشته و بر قانون تمکین کنید.

وی با طرح این سوال «آیا آقای رئیس جمهور می‌دانید که شما بیشترین قانون شکنی را بین دولت‌های گذشته در جمهوری اسلامی داشته اید؟»، تاکید کرد: شما بیشترین قانون شکن بوده اید! با توجه به مشکلاتی که بر اثر سیل و بارش‌های مکرر در کلات ایجاد شده است، لازم است شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری به منظور اقدامات جدی در این شهر، اقداماتی را صورت دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: از مردم و مسئولان محلی خواستارم هر گونه کوتاهی بنده را به موجب کم کاری و کاستی در امر خدمت رسانی، به ما و دفتر ما اطلاع رسانی فرمایند و هم چنین لازم است به صورت عاجل خسارت‌هایی که به کشاورزان در کلات وارد شده، این امر جبران شده و به نیازهای درمانی و دارویی ایثارگران پاسخ داده شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌هایی که جوانان ما در حوزه‌های مختلف دارند، لازم است سازوکارهای مناسبی برای استفاده از ظرفیت آنها ایجاد شود، خاطر نشان کرد: بارش باران‌ها نباید مسئولان وزارت نیرو را به تصمیمی در جهت نظام مند کردن و برنامه ریزی کردن برای آب شرب مشهد منجر شد، آن را از دستور خود خارج کنند، اما متأسفانه علی رغم تاکیداتی که نسبت به مسئله آب شد، از این موضوع کوتاهی کرده اند.

دولت اعتدال اصلاحات مجلس