برگزیده ها
طرح موضوع «رفراندوم» توسط رئیس‌جمهور کارکرد انتخاباتی دارد

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح مسائلی مانند رفراندوم جز ایجاد تنش فایده‌ای ندارد مگر اینکه برای انتخابات سال ۹۸ مجلس کارکرد انتخاباتی داشته باشد.

مازندمجلس: این نماینده با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اختیارات کم دولت گفت: اکثر دولت‌ها این موضوع را در پایان دوره خود اعلام می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: شورای هماهنگی سه قوه که در دولت دوازدهم تشکیل شده است اختیاراتی را به دولت داده که در طول چهل سال گذشته انقلاب سابقه نداشته است. هر قانونی که در این شورا به تصویب برسد، قابل اجرا است مگر اینکه نیاز به قانونگذاری دائمی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح برخی مباحث در مورد لزوم افزایش اختیارات دولت آن هم در شرایطی که دو سال به پایان کار دولت دوازدهم باقی مانده است و باید کارهای بر زمین مانده به پایان برسد، موضوعی حاشیه‌ای است و نباید مطرح شود.

وی افزود: آیا رئیس‌جمهور در هنگام کاندیداتوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از میزان اختیارات رئیس‌جمهور اطلاع نداشته است؟

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در حال حاضر سپاه تمام توان مهندسی، عمرانی و حرفه‌ای خود را در اختیار دولت قرار داده است تا پروژه‌های عمرانی را تکمیل کند، این هم از اختیاراتی است که رهبری داده‌اند و سیستم نظامی در اختیار سیستم اجرایی کشور قرار گرفته است.

فولادگر افزود: به نظر می‌رسد دولت تلاش دارد برخی ناکامی‌ها و عدم توفیق‌ها را به موضوع کمبود اختیارات نسبت دهد. این سوال مطرح است که آیا دولت از اختیارات موجود در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور به درستی استفاده کرده است؟ قوانین متعددی مانند قانون بهبود فضای کسب و کار، حمایت از تولید، رفع موانع تولید، اصل ۴۴ اختیاراتی را برای دولت تعریف کرده است اما سوال اینجاست که دولت چه مقدار از این اختیارات را در راستای حل مشکلات مردم استفاده کرده است.

وی با اشاره به ادعای روحانی مبنی بر پیشنهاد رفراندوم هسته‌ای در سال ۸۳، اظهار داشت: مشخص نیست منظور رئیس جمهور چیست، اگر منظور ایشان مذاکرات هسته‌ای است که دولت یازدهم با اختیاراتی که از رهبری گرفت این مذاکرات را انجام داد و برجام را به تصویب رساند اما شرایط مورد نظر رهبری را اجرایی نکرد. رهبر انقلاب بر لزوم اخذ تضمین‌های لازم از طرف غربی تأکید داشتند. همچنین معتقد بودند که باید تعهدات ایران همزمان با تعهدات غرب اجرا شود و تضمین گرفته شود که با تغییر دولت‌ها این قرارداد پابرجا خواهد بود اما این موارد مورد توجه قرار نگرفت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: رفراندوم هسته‌ای مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌کند. ما با کشوری روبرو هستیم که به هیچ‌یک از معاهدات بین المللی پایبند نیست و بعد از رفراندوم هسته‌ای از ایران می‌خواهد که رفراندوم موشکی برگزار کند.

وی اظهار داشت: موشک‌های ایران در راستای دفاع بازدارنده است، اگر از چنین قدرت دفاعی برخوردار نبودیم بارها به ایران حمله کرده بودند.

وی تأکید کرد: دولت باید در دو سال باقیمانده همت کرده و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و پروژه‌های اقتصادی را اجرایی کند تا کاستی‌های قبلی دولت جبران شود. طرح مسائلی مانند رفراندوم هسته‌ای جز ایجاد تنش فایده‌ای نخواهد داشت مگر اینکه این اظهارات برای انتخابات سال ۹۸ مجلس کارکرد انتخاباتی داشته باشد.

روحانی مجلس رفراندوم دولت