برگزیده ها
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: واردات ۵۰۰ نوع کالا به کشور ممنوع شد

مازندمجلس: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور با تاکید بر تقویت صادرات غیرنفتی در کشور، گفت: واردات ۵۰۰ نوع کالا به کشور ممنوع شد.

مازندمجلس: افروز بهرامی امروز در سومین جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی افرایش تاب آوری اقتصاد در مقابل تکانه و شوک‌های خارجی است که اقتصاد نفتی کمتر تحت کنترل ما است.

وی افزود: حمایت از تولید داخل شامل سه بخش تحریک عرضه، تحریک تقاضا و بهبود فضای کسب و کار است. در بحث تحریک تقاضا باید ورود به بازار بین المللی کمک به بنگاه‌های اقتصادی صورت گیرد.

بهرامی بیان کرد: توسعه صادرات مبتنی بر جغرافیای اقتصادی داشته باشیم که شوک ارزی سال 97 کاهش ارزش پول ملی معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد که این امر فرصتی جهت افزایش توسعه صادرات شد.

وی تصریح کرد: واردات یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی بوده که اکنون ورود 500 کالا ممنوع شد. همچنین قیمت ارز واقعی نبود اما اکنون باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

بهرامی ادامه داد: به عنوان مثال کشوری مانند چین عمدا اقدام به کاهش پول ملی می‌کند تا ظرفیت صادراتی ایجاد کنند.نوک پیکان آمریکا در زمینه تحریم تجارت خارجی ما است باید موانع توسعه صادرات را برداریم که این امر مبارزه با تحریم ملی است.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که بنگاه‌های اقتصادی توانمند شوند تا به بازار بین المللی ورود پیدا کنند که خوشبختانه بخش خصوصی توانست بهتر عمل کند.

بهرامی گفت: ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات مشکلات اصلی صادر کنندگان است که در شرایط تحریم امروز، خدمات وتسهیلات صندوق بسیار تاثیرگذار است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: در ده سال گذشته 17 میلیارد دلار پوشش بیمه ای توسط صندوق صورت گرفت که سهم مازندران 326 میلیون دلار یعنی دو درصد بوده است.

بهرامی افزود: علاوه بر حضور دربازار رقابت، بحث اعتبار در تجارت نیز اهمیت دارد که وصول مطالبات توسط بیمه نامه‌ها پوشش داده می‌شود و ضمانت نامه برای سرمایه در گردش بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی نیز صادر می‌شود.

وی گفت: در شرایط کنونی با توجه به مزیت و ظرفیت استان رسالت و ماموریت ما تقویت حوزه بین الملل و مراودات بین المللی است که نیازمند حضور جدی بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد مقاومتی بحث صادرات است که می‌توانیم با حمایت صادراکنندگان به این مهم دست یابیم.

عبدالله مهاجر افزود: بحث صادرات نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

دولت مازندران صادرات