برگزیده ها
 شینزو آبه صرفا برای میانجیگری به تهران سفر نمی‌کند

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچنان که گفته می‌شود شینزو آبه صرفا برای میانجیگری در روابط ایران و آمریکا به تهران سفر نمی‌کند.

مازندمجلس:  در خصوص سفر نخست وزیر ژپن به ایران، اظهار داشت: ژاپن کشوری مهم در آسیا بوده و سفر شینزو آبه به ایران نیز دارای اهمیت می‌باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران و ژاپن روابط خوبی با یکدیگر دارند و ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش سطح همکاری‌ها در سطح روابط دوجانبه و همکاری‌های بین المللی وجود دارد.

وی افزود: منتظریم شینزو آبه به ایران بیاید و حرف‌های او را بشنویم و ایده‌های این کشور در خصوص کمک به کاهش تنش در منطقه و تامین صلح و امنیت بین المللی را ارزیابی کنیم.

نجفی خوشرودی ادامه داد: ایران با توجه به مواضع اصولی برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از هرگونه ایده منطقی که در راستای این هدف مهم باشد، استقبال می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچنان که گفته می‌شود شینزو آبه صرفا برای میانجیگری در روابط ایران و آمریکا به تهران سفر نمی‌کند و نباید دامنه این سفر را صرفا به موضوع میانجیگری بین ایران و آمریکا تقلیل دهیم.

وی افزود: کمتر از یک هفته زمان برد و دیدیم که ژست‌های دوستانه ترامپ برای بهبود روابط با ایران به تحریم پتیرشیمی ایران منجر شد.

نجفی خوشرودی اظهار داشت: اگر سفری با این اهمیت را صرفا به موضوع میانجیگری تقلیل دهیم، از اهمیت ابعاد دو جانبه سفر نخست وزیر ژاپن به تهران کاسته‌ایم، منتظریم تا ایده ها و پیشنهادات شینزو آبه را بشنویم و بررسی کنیم.

ایران آمریکا مجلس شینزو آبه