برگزیده ها
خطر روی کار آمدن شبه‌احمدی‌نژادی‌ها در مجلس آینده وجود دارد؟

مازندمجلس: شهاب‌الدین صدر می‌گوید: در شرایطی که مردم دلزده و دچار رخوت سیاسی هستند ممکن است جریان‌هایی با طرح شعارهای زیبا و طراحی‌های خاص، در انتخابات پیروز شوند.

مازندمجلس: اگرچه این روزها فضای سیاسی کشور کم‌کم رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و هر روز زمزمه‌ها و شنیده‌هایی درباره انتخابات مجلس یازدهم به گوش برسد، اما هنوز تا شفاف شدن فضا و روشن شدن استراتژی و رویکردهای انتخاباتی دو جناح راه درازی در پیش است. 

در این فضای آشفته سیاسی و اقتصادی کشور، فعالان سیاسی هر دو جناح نسبت به مجلس یازدهم احساس نگرانی می کنند، در اردوگاه اصلاح‌طلبان ترس از شکست به وضوح دیده می‌شود و در میان اصولگرایان هم نشانه‌هایی از تشتت تکراری گذشته به چشم می‌خورد. 

این فضا باعث شده تا برخی از فعالان سیاسی نگران تحرکات جریان احمدی‌نژاد و خیز او برای حضور در مجلس یازدهم باشند و بیم خود را از روی کار آمدن یک جریان پوپولیست در مجلس آینده ابزار کنند. تا جایی ;i ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن مجلس یازدهم مهم نیست و مجلس اصلاح‌طلب یا اصولگرا بر مجلس پوپولیست و عوامگرا ارجح است.

سید شهاب الدین صدر دبیر کل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت که به شکل جدی به انتخابات مجلس ورود کرده است، در بخشی از گفتگوی مشروح خود با خبرآنلاین که در روزهای آینده منتشر می‌شود درباره خطر شکل‌گیری یک مجلس پوپولیست و بی‌هویت در انتخابات آینده مجلس، گفت: وقتی مردم از مسئولان و نمایندگانی که در راس کار هستند دلزده می‌شوند، ممکن است که به سمت جریان‌های دیگری بروند. 

 وی با اشاره به اتفاقات گذشته در کشور گفت: در این شرایط ممکن است جریان‌های با طرح شعارهای زیبا و طراحی‌های خاص، جریان‌های توده‌ای در میان مردم ایجاد کنند و در انتخابات پیروز شوند. 

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: در کشور ما احزاب چندان جایگاه موثری ندارند و دستگاه‌های اجرایی نیز راه را برای احزاب باز نمی‌گذارند و مسئولان تنها در زمان انتخابات از احزاب استفاده می‌کنند و وقتی به قدرت رسیدند می‌گویند ما مستقلیم و وابسته به هیچ حزبی نیستیم و این را افتخاری برای خود می‌دانند.

نایب رئیس مجلس هفتم، درباره تحرکات احتمالی محمود احمدی‌نژاد و جریان وی در انتخابات گفت: من از استراتژی جریان آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس اطلاعی ندارم، اما طبیعتا وقتی مردم از وضعیت موجود کشور و عملکرد مسئولان چه در مجلس و چه در دولت ناراضی باشند، به دنبال جایگزینی می‌روند که کشور در از شرایط موجود خارج کند. در این شرایط هنر مسئولان انتخابات، وزارت کشور و شورای نگهبان است که شرایط به گونه‌ای فراهم کنند که افراد سالم و خدمتگذار بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند که مردم دوباره اسیر جریان‌های پوپولیستی نشوند.

این چهره اصولگرا گفت: همه چهره‌های سیاسی تلاش می‌کنند که نیروهای نزدیک به خود را وارد انتخابات کنند و احمدی‌نژاد هم ممکن است بخواهد نیروهای دولت خود و یا افراد نزدیک به تفکرش را را وارد صحنه انتخابات کند و یا از آنان حمایت کند. اما باید فضای سیاسی کشور آنقدر روشن و باز باشد که افراد با تابلوی خودشان وارد انتخابات شوند و افراد شفاف و صادقانه مواضعشان را بیان کنند، نه اینکه افراد بخواهند در فضای ابهام و با لابی وارد صحنه شوند. 

صدر درباره احتمال ائتلاف برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا با جریان احمدی‌نژاد هم گفت: ممکن این اتفاق هم رخ بدهد، اما اگر اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان بخواهند در انتخابات پیش‌رو رای مردم را داشته باشند باید حتما در عملکرد گذشته خودشان تجدیدنظر کنند. 

انتخابات انتخابات مجلس دولت مجلس یازدهم