برگزیده ها
هشدارهای انتخاباتی مرعشی: اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند جلیلی رئیس مجلس می‌شود و پایداری‌ها حاکم مطلق

مازندمجلس: سخنگوی حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند.

مازندمجلس: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی‌با اشاره به شرایط سخت پیش روی سیاست‌ورزان به ویژه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند. نمی‌توانیم کشور را به جبهه پایداری با آن سیاست‌های غلطشان بدهیم.

حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به چگونگی شرایط حضور اصلاح‌طلبان در فضای بی‌رمقی و رکود سیاسی جامعه و سودی که طیف مقابل جریان اصلاح‌طلبی از این شرایط می‌برد، گفت: مرجع و محور همه مسائل انتخاباتی دری جریان اصلاحات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بوده و این شورا نماد جبهه تازه تاسیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی و بالاترین رکن آن هم هست.

وی با بیان اینکه در این دوره از فعالیت شورای عالی حضور ندارد، گفت: علیرغم شرایط سخت موجود برای کل سیاست‌ورزان به طور عام و برای اصلاح‌طلبان به طور خاص، این شرایط به این معنی نیست که اصلاح‌طلبان نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشند.

مرعشی با عنوان اینکه شرایط فعلی شباهتی به دهه هشتاد ندارد، افزود: هر انتخاباتی شرایط خاص خودش را دارد و با توجه به ضعف‌هایی که در نهادهای مسئول وجود دارد، مردم ایران شرایط سختی را تجربه و تمرین می‌کنند و در این شرایط سخت در حال مقاومت هستند که عزت ایران و عزت ملی ما از بین نرود.

وی تاکید کرد: در این شرایط خیلی سخت است که کسی بیاید در موضع مجلس قولی را به مردم بدهد که بتواند فشار عمده‌ای را از روی مردم بردارد. از طرف دیگر خطراتی هم ایران را تهدید می‌کند و دشمنان خواب‌هایی را برای ایران دیده‌اند هر چند که آمادگی شروع جنگ را ندارند اما تهدید به جنگ می‌کنند و با اینکه احتمال وقوع آن خیلی کم است اما چون خطر خیلی مهمی است، مجلس ایران در کنار دیگر نهادها باید نقش‌آفرینی مهمی داشته باشد.

مرعشی در پاسخ به این سوال که استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو چه خواهد بود، گفت: اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم کشور را به راحتی به جبهه پایداری که اشتباهاتشان را به خوبی می‌دانیم بسپاریم، گفت: سیاست‌های غلطشان را می‌شناسیم که چه بر سر کشور خواهد آورد و از سوی دیگر هم نمی‌توانیم مردم را از کل نظام سیاسی موجود ناامید کنیم و مردم را ارجاع بدهیم به نیروهایی که دستشان در دست دشمن بوده و نان دشمن را می‌خورند و نام ایران را بر زبان می‌رانند. حتما کشور را نمی‌شود به آنها سپرد.

مرعشی با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات عالی در میان اصلاح‌طلبان گفت: شورای عالی شش ماه است تشکیل شده و ده‌ها جلسه انتخاباتی داشته و کارگروه‌ها و کمیته‌های آن هم تشکیل شده است.

وی افزود: کسانی که اصلاح‌طلبان را تشویق به شرکت نکردن در انتخابات می‌کنند یا فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان نباید در این دوره فعال شوند چون شرایط سخت است، باید بدانند اگر این سیاست اعمال شود، آنها باید حاکمیت مطلق جبهه پایداری در مجلس را بپذیرند و آنهایی که اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات بر حذر می‌کنند، باید بپذیرند که جلیلی رئیس مجلس شود. اگر این مطلوب است باید به این سمت حرکت کرد و اگر نیست باید در انتخابات شرکت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای نحوره ورود به انتخابات مجلس تصمیم نهایی را از جانب کل اصلاح‌طلبان خواهد گرفت.

مجلس مرعشی پایداری اصولگرایان اصلاحات جلیلی