برگزیده ها
مدیرکل مدیریت بحران مازندران: کمبود اعتبارات در بخش بهسازی راه‌ها در مناطق سیل‌زده مازندران

مازندمجلس: مدیرکل مدیریت بحران مازندران عنوان کرد: در حوزه مسکن و کشاورزی وضعیت خوبی داریم اما حوزه زیرساخت‌ها پل و راه‌ها با کمبود اعتبار مواجه است.

مازندمجلس: سیل روزهای پایانی سال گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم استان ایجاد کرد به‌طوری‌که برخی فراموش کردند عیدی در راه است.

سیل آمد و رفت اما همچنان مشکلات سرجایش باقی است برخی خانه‌ و سقف بالای سر خود را از دست دادند، برخی کسب و کار و برخی زمین و اراضی خود خلاصه اینکه سیلی سیل تا همیشه بر صورت سیل‌زدگان باقی است حتی اگر زمانی‌که تمام مشکلات حل شود و به روز نخست بازگردد.

سیل وارد خانه‌ها شد و تمام لوازم منازل زیر انبوهی از گل مدفون شد درحالی‌که مردم مازندران در تدارک هفت‌سین بودند و چه بسیار سفره‌های هفت‌سینی که پهن شده بود.

از همان لحظات ابتدایی وقوع سیل دستگاه‌های امدادی حضور پیدا کردند تا بتوانند از بروز حوادث جلوگیری کنند و پس از آن که اوضاع به شرایط عادی بازگشت این نهادهای خدمت‌رسان بودند که فعالیت‌های خود را آغاز کردند که همچنان نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد.

نخستین موضوع بحث بازسازی و رفع انسداد جاده‌ها بود و درحال حاضر نیز مرمت و ساخت منازل سیل‌زدگان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با گذشت 90 روزه از سیل در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در سیل 27 اسفند ماه سال گذشته بیش از 640 واحد تخریب و 5 هزار و 860 واحد تعمیر شوند همچنین در سیل 12 فروردین ماه نیز 12 واحد تخریب و 110 واحد خسارت دیدند که باید تعمیر شوند.

علی‌اصغر احمدی با اشاره به اینکه 24 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در حوزه احداثی و معیشتی به بانک معرفی شدند، افزود: بیش از  4هزار واحد تعمیراتی و بیش از 200 واحد احداثی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در بحث معیشتی نیز 900 پرونده لوازم خانگی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه 2 هزار و 600 تن سیمان بین خسارت‌دیدگان سیل در استان توزیع شد، گفت: 270 مورد انجام پی ساختمان، بیش از 50 واحد اجرای اسکلت، بیش از 50 واحد دیوارسازی و 12 واحد در مرحله نازک‌کاری ساختمان قرار دارد.

این مسؤول در مورد راه‌های سطح استان، تصریح کرد: تمامی راهای اصلی و فرعی باز شدند و پل‌های اصلی بالارستم، گلورد، علوی‌کلا تعمیر شد و بقیه راه‌ها برخی به‌صورت حداقلی باز شد جای برخی از راه‌ها از جمله حاشیه سد گلورد نیز که قطع ارتباط شد مشکلات برطرف شد.

احمدی درباره خسارت به 560 سردهنه کشاورزی در مازندران، افزود: این مشکل نیز برطرف شد و در سیمرغ که بدترین شرایط را داشتیم اراضی آبگیری و بیش از 90 درصد اراضی نشاکاری شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی 11 میلیارد تومان از خسارت‌ها توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و حدود 13 هزار پرونده خسارت‌دیدگان ثبت شد که یک‌هزار و 100 پرونده برای دریافت بلاعوض و تسهیلات کم بهره به بانک معرفی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: از سوی ستاد اجرایی فرمان امام اقلام خانگی بیش از 600 خانوار تامین و 500 دام سبک به خسارت دیدگان تحویل داده شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه در حوزه مسکن و کشاورزی وضعیت خوبی داریم، گفت: حوزه زیرساخت‌ها پل و راه‌ها با کمبود اعتبار مواجه است که درصورت اختصاص اعتبار مابقی مشکلات حوزه زیرساخت‌ها حل می‌شود.

به گزارش فارس، مردم مازندران همچنان چشم انتظار این هستند با همت مسؤولان مشکلات مرتفع شوند تا قدری نفس راحت بکشند.


مازندران سیل مدیریت بحران استانداری دولت