برگزیده ها
سرنگونی پهپاد آمریکایی نشانه تیزبینی ایران است

مازندمجلس: علی نجفی گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی متعرض به خاک کشور، نشانه تیزبینی و درایت جمهوری اسلامی ایران است.

مازندمجلس: «علی نجفی خوشرودی» روز شنبه ضمن محکوم کردن تعرض پهپاد آمریکایی به حریم ایران اظهار داشت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است و اقدام سپاه پاسداران در سرنگونی این پهپاد نشان از تیزبینی و درایت ایران دارد.

وی تصریح کرد: طبق مقررات بین المللی هیچ کشوری نمی‌تواند حریم هوایی دیگر کشورها را نقض کند، در این صورت کشوری که حقوق آن نقض شده حق دفاع از خودش را دارد، این یعنی دقیقاً اقدامی که نیروهای نظامی ما در مقابل پهپاد آمریکایی انجام دادند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره استفاده آمریکا از پایگاه‌های هوایی دیگر کشورها برای منافع شخصی خود گفت: استفاده از خاک یا سرزمین کشورهای همسایه تحقیر آن کشورها و سوء استفاده از سرزمین آنها است.

نجفی خوشرودی افزود: اصل حسن همجواری و احترام به تمامیت ارضی باید از سوی دیگر کشورها رعایت شود، از همه جهت این مداخله آشکار است که موجب پیچیده شدن مسائل خواهد شد و ایران می‌تواند در این مورد به مجامع بین المللی شکایت کند.

وی درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر فتوشاپ بودن تصاویر ایران در مورد انهدام پهپاد آمریکایی گفت: فکر نمی‌کنم کشوری بخواهد اقتدار نظامی و دفاعی خود را به این سادگی به حراج بگذارد و در منظر افکار عمومی جهان با این گونه روش‌ها این اقتدار را به چالش بکشاند، این اقدامات آمریکایی‌ها یک تلاش تبلیغاتی برای خنثی کردن و کم اثر کردن توان دفاعی ایران است.

مجلس آمریکا ایران کمیسیون امنیت ملی پهپاد