برگزیده ها
هادی خامنه‌ای: اصلاحات زنده است/ زیاد بودن احزاب تصمیم‌گیری را سخت می‌کند

مازندمجلس: عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: احزاب باید با توده مردم سر وکار داشته، خط اصلی انقلاب را محترم بشمارند و به استقلال و امنیت کشور کمک کنند.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای روز جمعه در چهارمین مجمع عمومی حزب وحدت و همکاری ملی افزود: احزاب شعارهایی را که اعتقاد ندارند، سر ندهند، با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و صرفاً به سمت نخبگان نروند ولی از نخبگان برای آموزش و برنامه ریزی در بدنه حزب استفاده کنند.

وی ادامه داد: احزاب باید اقتدار و اعتماد به نفس داشته باشند و برنامه‌های کارشناسی شده خود را برای اداره بهتر کشور به مردم و قوای سه گانه ارائه دهند. مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که کشور با آن مواجه است موضوع لاینحلی نیست و از جمله احزاب در این حوزه‌ها باید این توانایی را حاصل کنند که برای برون رفت از گره‌های مختلف راهکار ارائه دهند.

سیدهادی خامنه ای با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم نقش احزاب پر رنگ شود، افزود: دولت و مقام‌های جمهوری اسلامی برای اداره بهتر کشور احزاب را جدی گرفته و از ظرفیت آنها استفاده کنند. عده‌ای محدود برنامه ریزی و فکرشان انتخابات است در حالی که کار اصلی حزب کادرسازی، آموزش نیروی کارآمد برای اداره کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی است. وقتی شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی را تأسیس کرد کسی به فکر تحزب نبود و البته بیشتر مقام‌های کنونی کشور در آن حزب عضو بودند، او می‌گفت "حزب معبد من است". بهشتی تکرار شدنی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: کار اصلی حزب عبادت است به همین دلیل افراد حزبی فعالیت در حزب را جدی بگیرند که دیگران هم شما جدی بگیرند، باید احزاب را به شکلی مدیریت کرد که استعدادهای جدید ظهور کنند.

خامنه ای با تاکید بر اینکه همه احزاب برابرند، اضافه کرد: زیاد بودن احزاب تصمیم گیری را سخت می‌کند ولی باید به سمتی برویم که احزابی قوی و حرفه‌ای جای خود را در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور باز کنند. نباید احزاب به کوچک و بزرگ تقسیم کنیم بلکه باید تلاش و به هم کمک کنیم و هماهنگ باشیم.

وی افزود: ظهور اصلاحات در قلب یک جامعه انقلابی ضرورت پیدا کرد و تاکنون در مسیر انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است. باید دلایل به وجود آمدن گفتمان اصلاحات یادآوری کنیم. نباید فراموش کرد که گفتمان اصلاحات نیاز و مطالبه جامعه و ادامه راه اصل انقلاب اسلامی بوده و هست.

خامنه ای تاکید کرد: تمام شعارهایی و مفاهیمی که اصلاح طلبان در این سال‌ها به عنوان ابزار مورد استفاده قرار داده‌اند، برای هموار کردن مسیر انقلاب اسلامی و راه امام (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه پیروان خط امام (ره) همیشه مظلوم بوده‌اند؛ اظهار کرد: با این وجود اصلاحات زنده است و باید در عمل ثابت کنیم خواست و مطالبه مردم مهم است. این وظیفه بر عهده احزاب است به گونه‌ای که با ارائه برنامه و تربیت کادر و نیروی قوی آماده خدمت شوند، در این صورت مردم خود متوجه کیفیت کار می‌شوند و انتخابشان را انجام می‌دهند.

انتخابات اصلاحات مجلس دولت