برگزیده ها
مطهری: نظامیان به تذکرات درباره عدم دخالت در انتخابات عمل کنند

مازندمجلسمطهری می‌گوید: نیروهای نظامی باید به تذکرات درباره عدم دخالت در سیاست و اقتصاد توجه کنند چرا که اساسا ورود این نیروها به این دو حوزه خطرناک است.

مازندمجلس: «برای تشکیلات نظامی، سم است که از جریان سیاسی خط بگیرد یا گروه‌های سیاسی طمع کنند و بگویند ما تیپ داریم، نه اینها سرباز ولایت فقیه هستند. نیروهای مسلح آبروی خود را نباید خرج فلان نماینده برای رأی گیری کنند. نیروهای مسلح باید از دسته بندهای سیاسی جدا باشند.» این جملاتی بود که اخیر سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران خطاب به نیروهای نظامی مطرح کرد و به نوعی آنها را از ورود به هرگونه تحرکات سیاسی و انتخاباتی برحذر داشت.

در همین راستا علی مطهری نماینده مردم تهران در واکنش به توصیه های اخیر سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران به نیروهای نظامی به خبرآنلاین گفت: این تذکر خیلی خوبی است که آقای خاتمی مطرح کردند و این همان تذکری است که امام(ره) بارها گفتند و در وصیت نامه‌شان هم به آن اشاره کردند.

او با بیان اینکه امیدواریم نیروهای نظامی به این تذکرات عمل کنند، گفت: انشالله به این تذکرات عمل شود چرا که در گذشته دخالت‌های زیادی چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری از سوی نظامی‌ها صورت گرفته است درحالی که اساسا ورود این نیروها به سیاست و اقتصاد خطرناک است.  برای خودشان هم خطرناک است و کم کم باید پایشان را از این حوزه‌ها بیرون بکشند. 

مطهری در پاسخ به این سوال که امروز چه میزان مسئله حضور نظامی‌ها در اقتصاد مرتفع شده است گفت: پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است چراکه مقام رهبری هم به این موضوع اشاره کرده بودند اما به نظر می‌رسد لازم باشد این امر سرعت بیشتری به خود بگیرد. 

او افزود: نیروهای نظامی‌ می‌توانند برخی از پروژه‌ها را که از توان بخش خصوصی خارج است بپذیرند اما نباید مالکیت پیدا کنند به طوری که ابتدا مالک و بعد تبدیل به سرمایه داران بزرگی شوند که بعدها مشکل برای کشور به وجود بیاید.


مجلس نظامی ها انتخابات مطهری مجلس یازدهم