برگزیده ها
سایت شهید دکتر بهشتی رفع فیلتر شود

مازندمجلس:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که فلسفه فیلتر سایت شهید بهشتی از بین رفته است و قاعدتا باید رفع فیلتر شود.

مازندمجلس:علی مطهری با اشاره به ادامه فیلترینگ سایت "حفظ و نشر آثار شهید بهشتی" گفت: موضوع فیلترینگ سایت شهید بهشتی تاکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده، بنده هم اطلاع نداشتم که این سایت همچنان فیلتر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همانطور که می دانید به خاطر حوادث سال 88 این سایت بسته شد، ولی به نظر می رسد دلیل قانع کننده ای برای ادامه فیلترینگ این سایت وجود ندارد، اطلاع ندارم که آیا فرزندان شهید بهشتی پیگیری قضایی کرده اند یا نه.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: آن زمان بستن این سایت جنبه سیاسی داشته ، اما اکنون فلسفه این کار از بین رفته است و قاعدتا باید رفع فیلتر شود.

وی بیان داشت: این موضوع قابل پیگیری از سوی مجلس است، می توان در کمیسیون فرهنگی مطرح کرد و به صورت سوال از وزیر دادگستری و ارتباطات پیگیر رفع فیلتر آن شد.

مطهری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص لزوم پیگیری برای رفع فیلتر سایت بهشتی، گفت: در درجه اول باید فرزندان شهید بهشتی موضوع رفع فیلتر سایت "حفظ و نشر آثار شهید بهشتی" را پیگیری کنند، می توانیم مذاکره ای با آنها داشته باشیم و اگر لازم باشد پیگیری کنیم.

سایت حفظ و نشر آثار شهید بهشتی از سال 90 به یکباره و بدون حتی یک نامه یا تذکر شفاهی و کتبی فیلتر شده و با گذشت 8 سال همچنان رفع فیلتر نشده است.

شهید بهشتی_سایت_بنیاد حفظ آثار_علی مطهری_فیلتر_مجلس