برگزیده ها
در جامعه نشانه‌ای از گرایش مردم به سمت اصولگرا‌ها نیست/ اصولگرایان راهکاری برای برون رفت از مشکلات ندارند

مازندمجلس: افراد و احزاب از هم اکنون در حال یارگیری برای رویداد انتخابات شده اند و بیانیه‌ها و فراخوان‌هایی نیز از سوی برخی افراد صادر شده است.

مازندمجلس: «انتخابات از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است»؛ این شعار یکی از نمایندگان مجلس است که با جدیت به آن اعتقاد دارد؛ هرچند هنوز زمان زیادی تا شروع انتخابات مانده، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در راستای گرم شدن تنور آن در حال شکل گیری است.

به گزارش «تابناک»؛ افراد و احزاب از هم اکنون در حال یارگیری برای رویداد انتخابات شده اند و بیانیه‌ها و فراخوان‌هایی نیز از سوی برخی افراد صادر شده است. همچنین تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خاصی از سوی جناح‌های سیاسی در این برهه پیش گرفته شده تا بتوانند به وسیله آن حریف خود را از میدان به در کنند.

اما در این میان، برخی از این جناح‌ها، به شکل عجیبی در حال پمپاژ خبر‌های ناامیدکننده از عدم مشارکت مردم در انتخابات هستند و اینچنین القا می کنند که به دلیل ناامیدی مردم از سیاست‌های حاکمیتی، میزان مشارکت در انتخابات آتی بسیار کم خواهد بود.

با این حال، برخی نمایندگان بر این باورند که استفاده از این روش حربه‌ای برای از میدان به در کردن حریف است و اصولگرایان می‌خواهند با این تاکتیک، میزان مشارکت را تا حد ممکن کاهش دهند تا بار دیگر تجربه انتخابات مجلس هفتم را تکرار کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: با توجه به اوضاع کنونی کشور، هنوز برای وارد شدن به فعالیت های جدی انتخاباتی بسیار زود است، زیرا توجه‌ها را از مشکلات اساسی کشور به سمت مسائلی می‌برد که ضرورتی ندارد. به نظر من، باید این کار‌ها را برای شش ماه بعد بگذاریم. انتخابات آینده بر دو جناح اصلی، تأثیرگذار خواهد بود و افراد و اشخاص نمی‌توانند تأثیر چندانی روی آن داشته باشند. البته انتقاداتی به جناح اصلاح طلب وارد است، ولی این به معنی گرایش به سمت اصولگرا‌ها نیست. البته اصولگرایان خیلی مشتاقند که این موضوع را بزرگنمایی کرده و آن را به یک گفتمان غالب تبدیل کنند، ولی واقعیت این گونه نیست و شما جایی نمی‌بینید که کسی از اصولگرایان دفاع کند.

این نماینده مجلس گفت: موضوع پرداختن به انتخابات در اوضاع کنونی و با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا برگزاری آن مانده، کمی مشکوک است، به ویژه اینکه این موضوع اغلب از سوی جناح مخالف صورت می‌گیرد. به نظر من، اصولگرایان باید در تخریب بنیان اعتماد مردم و سرمایه‌های اجتماعی تجدیدنظر کنند، تخریب و تشویق افراد برای نوشتن مطلب در جهت این سیاست به نفع کشور نیست و می‌تواند در آینده آسیب زا باشد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: برخی گمان می‌کنند اگر مردم را از انتخابات دلسرد کنند، می‌توانند در آینده موفق‌تر باشند. به همین دلیل از این تاکتیک استفاده می‌کنند. در متن جامعه نشانه‌ای از گرایش مردم به سمت اصولگرا‌ها نیست، البته این به معنای رضایت مردم از اصلاح‌طلبان نیست و باید گفت نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان انتقاد‌های زیادی وجود دارد، اما این به معنی ناامید شدن از ما و حرکت به سمت جناح مخالف نیست.

این نماینده همچنین یادآور شد: اصولگرایان تا کنون چیزی عرضه نکرده اند که بخواهند روی آن مانور بدهند. آنان در اوضاع کنونی که تحریم‌ها باعث فشار زیاد به مردم شده، هیچ چیزی برای برون رفت از مشکلات ارائه نکرده و بیش از چهار سال است که صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌کنند، اما عملا هیچ کاری نکرده اند. متأسفانه برخی به یکسری مفاهیم کلی بسنده می‌کنند و چیز جدیدی برای عرضه ندارند. از سوی دیگر، هیچ پویایی برای ارائه راهکار برون رفت از مشکلات هم نمی‌دهند. در واقع این‌ها تمام تلاش خود را به یکسری مفاهیم سطحی معطوف و محتوا را رها کرده اند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از پرسش های ما این است: چرا با اینکه این همه درباره اقتصاد مقاومتی صحبت می‌شود، هیچ مشکلی حل نمی‌شود؟ بعد هم تمام تقصیرات را به گردن دولت می‌اندازند و ادعا دارند که دولت ناکارآمد است. دولت باید چکار می کرد که نکرده است؟ کدام سیاست را دولت پیش گرفته و این‌ها مانع آن نشدند و اشکال تراشی کردند؟

این نماینده در پایان افزود: جالب است با اینکه انتقاد به عملکرد دولت دارند، هیچ گاه راهکار هم نداده اند و همیشه مانع کار شده اند؛ بنابراین، چیزی برای عرضه ندارند تا بتوانند با این‌ها مقابله کند؛ بنابراین، این تفکر که برخی‌ گمان می‌کنند اگر مردم به اصلاح‌طلبان رأی ندهند، به اصولگرایان رأی خواهند داد، تفکر اشتباهی است.

مجلس دولت انتخابات مجلس یازدهم اصلاح طلبان اصولگرایان