برگزیده ها
همه دنبال این هستند با انتقاد، خودشان را تبرئه کنند

مازندمجلس:عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی که در سایت خبرآنلاین منتشر نمود،،نسبت به رفتارها و عملکرد نمایندگان مجلس دهم انتقاد کرد

مازندمجلس:کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و همه ما به نوعی در این مشکلات سهم داریم و دخیل هستیم.متاسفانه فرهنگی در حال تزریق شدن به کشور است که هر کس در مشکلات به وجود آمده این طور عنوان میکند که من نبودم و دیگران بودند.

به هر تریبونی که مراجعه کنید همه دنبال این هستند که انتقاد کنند و خودشان را تبرئه. متاسفانه این را قبول نداریم که همگی داخل یک کشتی هستیم و سوراخ کردن یک گوشه‌ کشتی یعنی غرق شدن همه.

بعضی از نمایندگان مجلس هم در حال تبرئه کردن خود هستند. بالاخره مجلس یک وظیفه بزرگ دارد و اگر اقدامی نشده است یعنی نتوانستیم با همدیگر آن اقدام را انجام بدهیم. یک بخش از وضعیت امروز مجلس و اینگونه رفع مسئولیت ها از خود، نتیجه سخت گیری های نظارتی شورای نگهبان است که باعث شده کسانی که فاقد هرگونه تعلق سیاسی هستند وارد مجلس شوند و بعد چنین در مشکلات کشور خود را کنار بکشند.

این افراد اصلا تمایلی ندارند که وارد جناح و گروهی شوند، آقازاده‌هایی که به عنوان کبریت بی‌خطر وارد مجلس می‌شوند . عده ای فاقد صلاحیت اجرایی هستند و صرفا رزومه‌ای دارند. طبیعتا به دلیل عدم آشنایی‌شان به اداره کشور و عمدتا مسائل نظارتی دچار مشکل می‌شوند. من فکر میکنم که علت اصلی ورود این افراد به مجلس، مربوط به سخت‌گیری‌ها در تایید صلاحیت‌ها باشد.

از طرفی دیگر این افراد از بدو ورود به پارلمان، سعی در حفظ جایگاه خود دارند و در یک چارچوب خاص حرکت کرده و هیچ‌ گونه اظهار نظری در مورد هیچ موضوعی نمی‌کنند. بنابراین، هم استقلال و هم هویت و آزادگی خود را از دست می‌دهند و دفاع از حقوق ملت بسیار کم‌رنگ شده است.

متاسفانه شیرازه نظام به دلیل مسئولیت های اعتباری، لابی‌گری ها و چانه‌زنی ها از هم پاشیده شده است. به همین خاطر است که برخی نمایندگان در موضع‌گیری‌های خود، تلاش می کنند تا با چانه زنی برای موضع خود اعتبار کسب کنند چون هم محدودیت اعتباری و هم ضعف‌هایی وجود دارد که باعث می شود از این کانال وارد شوند.

مجلس شورای اسلامی.نمایندگان مجلس.صلاحیت.مردم.دولت.انتقاد.مازندمجلس.جعفرزاده ایمن آبادی