برگزیده ها
انتخابات 88 را واکاوی دقیق کنید

مازندمجلس:محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه مشارکت و نایب رئیس مجلس ششم، متن دفاعیات خود در دادگاه رسیدگی به موضوع انتخابات سال ۸۸ را برای روسای قوای سه گانه ارسال کرد.

مازندمجلس:محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه مشارکت و نایب رئیس مجلس ششم، متن دفاعیات خود در دادگاه رسیدگی به موضوع انتخابات سال ۸۸ را برای روسای قوای سه گانه ارسال کرد. 

متن نامه‌ها به شرح زیر است: 

جناب آقای روحانی؛
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام و احترام؛ همانگونه که مستحضرید تاریخ تلخ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری همچنان بر سپهر سیاست کشور سایه انداخته است. اخیراً با شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و پیگیری قوه قضاییه، اینجانب به اتهام نشر اکاذیب در خصوص انتخابات سال ۸۸ در دادگاه حاضر گردیده و در مرحله بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده ام. اینجانب معتقدم این دادگاه تاریخی می‌تواند فصل الخطاب یکی از مهمترین چالشهای سیاسی کشور باشد و اکنون که رای دادگاه صادر و ابلاغ شده است با انتشار دفاعیات و دادنامه صادره، جامعه ما به نتیجه گیری نهایی خواهد رسید.
در این مرحله مایل هستم متن دفاعیات، مستندات و دادنامه صادره را به استحضار جنابعالی برسانم و انتظار دارم آن را در اختیار اعضای هیئت دولت قرار دهید. مطمئن هستم آگاهی به شیوه‌های غیرقانونی به کار رفته در آن انتخابات سبب خواهد شد تا با اتخاذ روشها و وضع قوانین مناسب که متضمن شفافیت و پاسخگویی همه ارکان انتخابات اعم از مجریان و ناظران و بخصوص نهادهای نظامی می شود دیگر شاهد چنین وضعیت اسفبار و جبران ناپذیری نباشیم. 
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیم رئیسی
رئیس محترم قوه قضاییه
 
با سلام و احترام؛ چنانچه مستحضر هستید پس از ده سال از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، قوه قضاییه بر اساس شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، پس از رسیدگی در مرحله بدوی حکم دو سال محکومیت حبس تعزیری اینجانب را صادر کرده است. می دانید که سالهاست همه معترضین به روند برگزاری آن انتخابات مصر به تشکیل دادگاه علنی هستند تا مدارک و مستندات خود را در خصوص تخلف و تقلب صورت گرفته ارائه نمایند. اینک این توفیق نصیب اینجانب شده است و به وسع خود توانسته‌ام بخشی از این اسناد و دلایل را به دادگاه عرضه کنم، هرچند متاسفانه مورد توجه دادگاه محترم رسیدگی کننده قرار نگرفته است. بر این اساس مایل هستم متن دفاعیات خود را که علی القاعده جنابعالی می بایست در جریان جزییات آن باشید، تقدیم کنم. در این دفاعیه مستنداً نشان داده شده است چه کسانی عمداً یا سهواً باعث شده اند تا در امانت آرای مردم خیانت شود. لذا درخواست دارم دستور احضار این افراد و پیگیری قضایی پرونده انتخابات سال ۸۸ را به هر نحو که صلاح می دانید، صادر فرمایید. 

جناب آقای دکتر لاریجانی؛
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
 
با سلام و احترام؛ 
ده سال پس از انتخابات پر حادثه و حدیث انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی که جنابعالی بیش از هر کس در جریان جزییات آن هستید، اینجانب به اتهام نشر اکاذیب درباره آن انتخابات در دادگاه محاکمه شده ام و در مرحله بدوی حکم محکومیت دو سال حبس تعزیری اینجانب صادر شده است. اینک مایل هستم متن کامل دفاعیات را به ضمیمه این نامه تقدیم کنم تا در اختیار وکلای محترم ملت قرار گیرد تا اولاً: به شیوه های مداخله گرانه در انتخابات بیشتر آشنا شوند و در صورت لزوم با وضع و اصلاح قوانینی که باعث شفافیت و پاسخگویی مجریان و ناظران می شود اهتمام کنند. ثانیاً: از اختیارات قانونی خود برای واکاوی دقیق و کامل انتخابات ۸۸ استفاده نمایند تا انشاالله این زخم ده ساله التیام یابد.
محمدرضا خاتمی>انتخابات 88 روسای سه قوه دادگاه مجلس ششم رییس جمهور قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی