برگزیده ها
سازمان برنامه و بودجه به حل مشکل زباله در شمال کشور موقتی نگاه نمی کند

مازندمجلس: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:مشکل زباله‌ تنها مربوط به استان‌ های گلستان ، مازندران و گیلان نیست و این امر معضلی ملی است که تدبیری ملی می ‌طلبد.

مازندمجلس:محمدباقر نوبخت در جلسه کارگروه بررسی وضعیت طرح های زباله ‌سوز در شهر‌های شمالی کشور اظهار داشت:با توجه به اینکه، از دیدگاه دولت هم مشکل زباله و زباله ‌سوزها فقط منحصر به شمال کشور نیست، دولت و سازمان برنامه و بودجه خود را مسئول می ‌داند اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه معضل زباله در شهر‌های شمالی به لحاظ گستره جغرافیایی و حجم جمعیتی که در آن مناطق زندگی می ‌کنند، اهمیت بیشتری دارد افزود : تشکیل جلسه کارگروه در سازمان برنامه و بودجه ، بیانگر اهمیتی است که ما در عالی‌ ترین سطح تصمیم‌گیری و تصمیم‌ سازی برای آن موضوع قایل هستیم.

نوبخت گفت : دکتر حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیر‌بنایی و تولیدی این سازمان و مجموعه تحت مدیریت وی هم از مسئولیت و هم از اختیار لازم و کافی برخوردار هستند و امیدوارم با در نظر‌گرفتن تمام ملاحظات زیست‌ محیطی، سلامت مردم و امور رفاهی ساکنان و مسافرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند، مشکل زباله و زباله ‌سوزها به سرعت حل شود و به سامان و فرجام مناسبی برسد.

وی تأکید کرد : سازمان برنامه و بودجه به حل مشکل زباله در شمال کشور مقطعی و موقتی نگاه نمی کند و درصدد آن است که با نگاه و نگرش علمی و فنی، این موضوع را در اولویت های اصلی کار داشته باشد.

زباله پسماند دولت شمال ایران برنامه و بودجه محیط زیست مازندمجلس