برگزیده ها
حذف منع کاندیداتوری با سابقه بیش از 3 دوره نمایندگی مجلس

مازندمجلس:یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: منع کاندیداتوری در انتخابات مجلس با سابقه بیش از سه دوره متوالی نمایندگان با توجه به ایراد شورای نگهبان و نظر اعضای کمیسیون حذف شد.

مازندمجلس:محمد محمودی شاه نشین بیان کرد: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت منع کاندیداتوری در انتخابات مجلس با سابقه بیش از سه دوره متوالی نمایندگی حذف شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از منصب‌ها اجرایی نیستند و بیش از آن که بعد اجرایی داشته باشند بحث تجربه فکری در میان است. یک قانونگذار هر چقدر تجربه قانونگذاری بیشتری داشته باشد قطعاً تسلط بیشتری در تدوین قوانین و ضوابط و مقررات دارد.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر چارچوب کلی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را قانون اساسی مشخص کرده است و همانطور که برای ریاست جمهوری بیش از دو سال متوالی را منع کرده‌اند اگر ضرورتی بود برای مجلس نیز این تصمیم را می‌گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای نگهبان منع کاندیداتوری در انتخابات مجلس را برای نمایندگانی که بیش از سه دوره نماینده مجلس بوده اند را خلاف قانون دانسته و در کمیسیون نیز این بند حذف شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاحی از مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بندی الحاقی را به این طرح افزودند که براساس آن نمایندگانی که بیش از سه دوره در مجلس نماینده بودند نمی‌توانستند در انتخابات مجلس شرکت کنند.

مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس انتخابات مازندمجلس